Termíny zkoušek - přihlašováníTermíny zkoušek - přihlašování(verze: 231)
Prohlížení do roku 2024/2025 letní
   Přihlásit přes CAS
Detail termínu
  • SZZ
Fakulta :2. lékařská fakulta
Garant termínu :Ústav ošetřovatelství (13-342)
Datum :04.06.2025 - Středa
Hodina :Termín na státní zkoušku, který je určen rozmezím dat. Přesný termín konání zkoušky bude ohlášen.
Konec :04.06.2025 00:00
Odhlásit do :29.05.2025 20:00
Zápis do :29.05.2025 20:00
Budova :DB2 - 2. lékařská fakulta (areál FN Motol), V Úvalu 84, Praha 5
Místnost :MOT_SOVG, 2. lékařská fakulta (areál FN Motol), V Úvalu 84, Praha 5, V Úvalu
Učitel :doc. PhDr. Jana Kocourková
Kapacita :9
Počet přihlášených :9
Informace :






































































































1 Přehled etap duševního vývoje dětství, dospívání, dospělosti a stáří. Specifické aspekty vývoje novorozence a kojence (jemná a hrubá motorika, kognitivní vývoj, vývoj řeči a sociálního chování).
2 Etika v ošetřovatelství. Bio-psycho-sociálně-spirituální pojetí etiky. Vývoj etiky. Etika, vztah k sobě a ke světu. Etika v praxi. Mravní desatero. Praktické desatero. Etika a chování.
3 Syndrom vyhoření v profesi sestry. Teoretické zázemí syndromu vyhoření. Definice syndromu vyhoření. Stadia vývoje vyhoření a rizikové faktory. Prevence, psychoterapie, zvládání stresu.
4 Pojetí těla a bolesti z pohledu biomedicínckého, psychologického a filozofického.
5 Biomedicínský, psychosociální a biopsychosociální model zdraví a nemoci.
6 Psychické poruchy u chronicky somaticky nemocných, modely prevalence, kategorizace deprese.
7 Kognitivní faktory, chování a nemoc. Kognitivní faktory a chování pacienta. Kognitivní faktory a chování zdravotníka. Vztah mezi kognitivními faktory zdravotníka a pacienta. Chování v nemoci.
8 Modely vztahu zdravotník a pacient. Paternalistický model. Jednací model. Na službu orientovaný model. Kooperativní model.
9 Podíl pacienta na léčbě. Ideální a běžný pacient. Aktivní a pasivní přístup. Spolupráce a dodržování léčby.
10 Psychoterapie v léčbě chronické nemoci a bolesti, zvládání bolesti a utrpení. Biopsychosociální model chronické bolesti. Komorbidita s psychiatrickými onemocněními.
11 Biopsychosociální model onkologických onemocnění. Reakce na hrozící smrt. Psychosociální intervence u nevyhnutelné smrti. Porozumění strachu ze smrti u umírajících pacientů, thanatologie, konfrontace s vlastní smrtí.
12 Komunikace v ošetřovatelství. Komunikační modely. Aktivní naslouchání. Afiliantní styl komunikace. Kongruence verbální a neverbální komunikace. Sdělování emocí.
13 Týrané a zanedbávané dítě, sexuální zneužívání dětí.
14 Deprivace a separace v dětství. Vývojové problémy školního věku, poruchy chování, psychosomatické potíže.
15 Specifické problémy v pubertě a v adolescenci, dospívající jako pacient. Psychologické aspekty poruch příjmu potravy.
16 Psychologie handicapu (model psychické krize, trvalé následky úrazů, komplexní rehabilitace tělesně postižených osob).
17 Pedagogika jako vědní disciplína, struktura pedagogických disciplin, vztah pedagogiky k jiným vědním disciplínám. Základní pedagogické pojmy. Formy a prostředky výchovy, výchovné styly.
18 Edukační proces – metodika realizace pedagogického působení. Popis jednotlivých fází, charakteristika a kategorizace edukačních (didaktických) cílů.
19 Didaktika a její postavení v systému pedagogických disciplin. Činitelé výuky. Výukové cíle a jejich taxonomie. Organizační formy výuky. Materiální didaktické prostředky ve výuce ošetřovatelství.
20 Didaktické zásady. Výukové metody. Projektování, realizace a evaluace výuky.
21 Sociální práce, základní pojmy – definice sociální práce. Koncepce sociální práce v ČR. Základní sociální poradenství – sociální služby.
22 Kvalita života nevidomých spoluobčanů, jejich uplatnění ve společnosti, sociální stigma, význam práce svépomocných skupin a neziskových organizací. Sociálně-zdravotní problematika. Osobní asistence.
23 Kvalita života neslyšících spoluobčanů, jejich uplatnění ve společnosti, sociální stigma, význam práce svépomocných skupin a neziskových organizací. Sociálně-zdravotní problematika. Osobní asistence.
24 Kvalita života a integrace osob s duševní poruchou do rodinného a společenského života, možnosti sociální podpory (sociální poradenství, služby sociální prevence, služby sociální péče, psychosociální rehabilitace).
25 Kvalita života a integrace osob s fyzickým handicapem do rodinného a společenského života, možnosti sociální podpory (sociální poradenství, služby sociální prevence, služby sociální péče).
 
exportovat do excelu
Zkoušené předměty
seřadit sestupněseřadit vzestupněKód Fakulta seřadit sestupněseřadit vzestupněJméno Rok Semestr Typ
D1906031 2.LF Humanitní vědy SZ 2024/2025 letní Zk

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK