PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Academic Reading and Writing - YMGS637
Anglický název: Academic Reading and Writing
Zajišťuje: Program Genderová studia (24-KGS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: kombinovaná
Rozsah, examinace: 0/2, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 5 (8)
letní:neurčen / neurčen (8)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: James Partridge, D.Phil., Dr.
Vyučující: James Partridge, D.Phil., Dr.
Třída: Courses unavailable to incoming students
Neslučitelnost : YBAJ003
Je neslučitelnost pro: YBAJ003
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tatiana Chavalková Badurová (22.01.2021)
Tento kurz je úvodem do několika klíčových oblastí akademického projevu, zaměřených na psaní odborného textu. Budeme zkoumat, jak je akademické psaní odlišné od jiných stylů písemného projevu v angličtině a jak správně strukturovat esej. Zaměříme se také na některá specifika slovní zásoby a gramatiky, používání sekundárních zdrojů, citací, odkazů a bibliografie.
Požadavky k zápisu
Poslední úprava: doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D. (22.09.2021)

The course is opened ONLY for the students of the Gender Studies program. For registration, please contact the Secretary: michaela.cervenkova@fhs.cuni.cz

Metody výuky
Poslední úprava: doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D. (22.09.2021)

 

 

Moodle site at https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9703 for all downloadable course materials.

Sylabus
Poslední úprava: James Partridge, D.Phil., Dr. (03.02.2021)

The following topics will be covered:

1. What do we mean by Academic Writing? What is the purpose of academic writing and how does it differ from other types of writing in English?

2. Structure of an essay: Introduction, argument, conclusion. Abstracts: What is an abstract and how do we write one?

3. Vocabulary: General, academic and technical vocabulary

4. Grammar: Cohesion: Writing and linking sentences, paragraphs. Sentence construction. Sophisticated grammatical structures. Common issues: run-on sentences, phrasal verbs

5. Citations: Different styles: MHRA, Chicago, MLA, etc.

6. Software for academic writing: Zotero, Endnote, Outliners, etc.

6. Sources: Finding, evaluating and using secondary sources

7. Punctuation in academic writing.

7. Reading a text: Critical thinking. Language that expresses perspective and stance

8. Presentations: Conveying information in presentations; how to deliver effective presentations

9. Plagiarism

 

RECOMMENDED LITERATURE:

  • Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. London, New York: Routledge, 2017, 344 s. ISBN 978-1138048744.
  • Hamp-Lyons, Liz and Heasley, Ben. Study Writing : A Course in Written English for Academic and Professional Purposes. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 168 s. ISBN 0-521-31558-1.
  • Swales, John and Feak, Christine B. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. : Michigan ELT, 2012, 418 s. ISBN 978-0-472-03475-8.
  • Craswell, Gail and Poore, Megan. Writing for Academic Success: A Postgraduate Guide. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2012, 264 s. ISBN 978-0-85702-928-7.
  • Murray, Neil. Writing Essays in English Language and Linguistics: Principles, Tips and Strategies for Undergraduates. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 248 s. ISBN 978-9812794154.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK