PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Diploma Seminar I.- Concept - YMGS514
Anglický název: Diploma Seminar I.- Concept
Zajišťuje: Program Genderová studia (24-KGS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: doc. Věra Sokolová, M.A., Ph.D.
Mgr. Ĺubica Kobová, M.A., Ph.D.
Ivy Helman, M.A., Ph.D.
Vyučující: Ivy Helman, M.A., Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Kristýna Macková (22.02.2019)
Anotace Kurz seznamuje studující se základními zásadami feministického poznávání. Pomáhá jim zorientovat se v hlavních požadavcích kladených na výzkumnou práci a její písemnou prezentaci. Navazuje na poznatky a dovednosti získané v rámci povinných kurzů (Stylistika, argumentace a literární teorie; Metodologické přístupy v genderových studiích) – prohlubuje je a rozvíjí je. Odkazuje na povinně volitelné kurzy (Feministické teorie a intersekcionalita, Interview: technika a analýza mluveného slova, Konstrukce výzkumných projektů, Metody textové analýzy, Zakotvená teorie a způsoby kódování). Tematické okruhy 1. Feministické poznávání. Co je feministické poznávání? Jeho motivace, zásady a nároky. 2. Feministická epistemologie 3. Konstruktivismus, antifundacionalismus a pluralismus a jejich důsledky pro výzkumnou práci 4. Zásady metodického zkoumání 5. Od nápadu k tématu výzkumu a výzkumné otázce 6. Výzkumné téma a jeho inter/disciplinární ukotvení 7. Formulování výzkumné otázky 8. Teorie a literature. Teoretické ukotvení výzkumné otázky 9. Stav aktuálního vědení, přehled literatur: k čemu slouží, jak je provázaný s výzkumnou otázkou a analytickou částí práce 10. Vyhledávání literatury (online, offline). Citační software. Výhody a nevýhody práce s elektronickými zdroji. 11. Argumentování a ověřitelnost tvrzení 12. Genderově vyvážený jazyk 13. Různé praktické metody akademického psaní 14. Publikování. Zodpovědnost akademické výzkumnice
Sylabus
Poslední úprava: Kristýna Macková (22.02.2019)
Povinná:

SEARS, A., CAIRNS, J. A good book, in theory : making sense through theoretical inquiry (3rd ed.). Toronto: University of Toronto Press. Chapter 2: Theory matters. 2015.

PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu (2 ed.). Praha: Portál. Kapitola 3: Obecné schéma pro přípavu návrhů výzkumu. 2015.

HUNT, L. How Writing Leads to Thinking (And not the other way around). Perspectives on History, (February). 2010.

Doporučená:

ECO, U. Jak napsat diplomovou práci (I. Seidl, Trans.). Praha: Votobia. Kapitola III: Vyhledávání bibliografických podkladů, s. 71 - 142. 1997.

ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách : několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství. Najmú kapitola 6: Strategie a taktika psaní odborného textu. 2005.

PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu (2 ed.). Praha: Portál. Kapitola 4: Role teorie a práce s literaturou. 2015.

ASBERG, C. (ed.) Manual : writing a master's thesis in Comparative women's studies in culture and politics at Utrecht University : a collective do-it-yourself guide to feminist scholarly writing. Utrecht: Utrecht University. 2006.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK