PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Activity within the framework of a team (Cello) - YDLA018
Anglický název: Activity within the framework of a team (Cello)
Zajišťuje: Doktorský program Studia dlouhověkosti (24-DSD)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/8, Z [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. MUDr. Iva Holmerová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Ing. Jana Jeníčková, Ph.D. (26.10.2022)
Activities within the team - Participates in the work of the team in cooperation with the supervisor (preparation of projects, professional documents, popularization materials, professional events, seminars, etc.), within the scope of 12 hours per week for full-time study, 6 hours for combined study. Performance of partial tasks within the framework of creative activity (research, analysis, translation, etc. according to the assignment of the supervisor or supervisor), possibly participation in the solution of rant and other research tasks of the Institute, creation of materials for its publicity, preparation of presentations, documents for negotiations with the relevant ministries, etc.
Sylabus
Poslední úprava: Ing. Jana Jeníčková, Ph.D. (26.10.2022)

* Povinná literatura:

1. BRYMAN, Alan. Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press, 2004. ISBN 978-01-992-6446-9
2. DENZIN, Norman K., LINCOLN, Yvonna S. (eds.). Collecting and Interpreting Qualitative Materials. 3rd edition. Los Angeles: Sage, 2007. ISBN 978-14-129-5757-1
3. SCHULMAN, Katharine, GASIOR, Karin, FUCHS, Michael & LEICHSENRING, Kai. The view from within: “Good” care from the perspective of care professionals - lessons from an explorative study. Policy Brief. Vienna: European Centre for Social Welfare, Policy and Research, 2016.
4. McMILLAN, Kathleen & WEYERS, Jonathan. How to Write Dissertations & Project Reports. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2010. ISBN 978-0-273-72693-7
5. PUNCH, Keith F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
6. ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.
7. TADD, Win, HILLMAN, Alex, CALNAN, Sian, CALNAN, Michael, BAYER, Anthony & READ, Simon. Dignity in Practice: An exploration of the care of older adults in acute NHS Trusts. NIHR Service Delivery and Organisation programme, Cardiff, 2011.
8. PRŮŠA, Ladislav, HOLUB, Martin, KOTRUSOVÁ, Miriam, JAHODA, Robert, PRUŠVIC, David, MERTL, Jan & MOLEK, Jan. Poskytování sociálních služeb pro seniory a osoby se zdravotním postižením. Praha: VÚPSV, 2010. ISBN 978-80-7416-048-6
9. TROCHIM, William: Research Methods Knowledge Base. http://www.socialresearchmethods.net/kb/ (accessed 9.3.2016)
10. HUGHES, Jonathan, HUNTER, David, SHEEHAN, Mark, WILKINSON, Steven & WRIGLEY, Anthony. European Textbook on Ethics in Research. Brussels, European Commission, 2010. ISBN 978-92-79-17543-5

 

Od začátku zimního semestru do odvolání bude výuka probíhat distančním způsobem, s využitím Universitou podporované platformy MS Teams. Studenti budou o detailech vždy informováni e-mailem.

From the beginning of the winter semester until further notice, teaching will be performed remotely, using the MS Teams platform supported by the University. Students will always be informed about the details by e-mail.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK