Poslední úprava: Ing. Jana Jeníčková, Ph.D. (13.09.2022)
Cílem předmětu je: rozvoj obecných výzkumných dovedností studentů. Důraz je kladem na přímé formy učení a
vlastní zkušenost studenta v průběhu blokové interaktivní výuky.
Předmět je vyučován blokově ve formátu intenzivní čtyřdenní série přednášek, seminářů (50 % časové dotace
kurzu) a projektové výuky orientované k tématu grantové gramotnosti studenta (50 % časové dotace kurzu). V cyklu
seminářů a přednášek se student seznámí se základními tématy z oblasti obecných výzkumných dovedností a
kompetencí. V projektové části výuky pracuje student v týmu (cca 4 – 5 studentů) a připravuje grantovou žádost v
rámci fiktivní výzvy mezinárodní grantové agentury. Cílem projektové části je podpora grantové gramotnosti
studentů doktorské formy studia, ale i podpora kompetencí v oblasti týmové spolupráce a kooperace.
Témata přednáškové, seminární a projektové části předmětu: • Prezentační dovednosti. • Zvládání času,
organizace času, plánování a práce s časem v doktorském studiu. • Individuální studijní plán a rozvaha projektu
výzkumu. • Grantové výzvy v doktorském studiu a jejich vyhledávání. • Publikování, vědecká a tvůrčí činnost v rámci
doktorského studia - principy, postupy a nástroje. • Tvorby výstupů vědecké a tvůrčí činnosti. • Poster jako základní
forma prezentace výsledků vědecké práce - výroba a prezentace • Dizertační práce - příprava, psaní a obhajoba. •
Etické otázky současného systému publikování ve vědě. • Školitel a jeho role v doktorském studiu. • Řešení
náročných situací v průběhu doktorského studia- návody, postupy, krizový plán.