|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Eliška Hudcová, Ph.D. (02.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Eliška Hudcová, Ph.D. (02.09.2022)
Cílem předmětu je prohloubení dovedností studentů v oblasti individuálního plánování zaměřeného na člověka a |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Eliška Hudcová, Ph.D. (02.09.2022)
HOLMEROVÁ Iva. Case management v péči o lidi žijící s demencí. Praha FHS UK, 2018 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Eliška Hudcová, Ph.D. (02.09.2022)
Úvodní přednáška, samostudium doporučené literatury, vytvoření plánu a jeho realizace ve spolupráci s vybraným člověkem/klientem. Případ člověka s duševním onemocněním Zadání – výchozí situace: 1. Najděte si, prosím, člověka v náročné či složité životní a sociální situaci ve svém okolí, se kterým budete mít možnost pracovat během celého semestru. Může to být člověk, se kterým jste se setkali během studentských praxí, během své dobrovolnické činnosti, ve sboru, v rodině, mezi přáteli, v sousedství, případně budeme hledat člověka vhodného pro dlouhodobé doprovázení společně. 2. Domluvte si s ním (s jeho rodinou, s poskytovatelem služeb) spolupráci na plnění Vašeho školního úkolu. Stačí, když zvážíte, zda bude ochoten spolupracovat (nemusí nutně sám mluvit) a zda Vám to okolnosti umožní. 3. Před prvním setkáním zašlete učitelům výchozí informace o tomto klientovi (v anonymizované podobě) tj.: Jméno (iniciály, přezdívka) Rok narození Místo, kde žije Žije sám nebo má blízké, rodinu, kamarády? Co víte o jeho dosavadním životě? V čem je problém/y? Čí je to problém (toho člověka, jeho blízkých, společnosti kolem)? Oblast, v níž pravděpodobně nejsou uspokojeny jeho/její potřeby.
Při prvním setkání vybereme osoby vhodné pro případovou práci, domluvíme se, zda budete pracovat samostatně nebo ve dvojicích, zvážíme předpoklady pro zahájení plánovacího procesu, a promyslíme první kroky. Připomeneme si nástroje plánování zaměřeného na člověka, postup při plánování přechodu/změny/sociálního začlenění/podpory, smysl a cíle individuálního plánování a case managementu. Uplatníme hledisko etické (hodnoty klientů, profesionálů, rodiny), pastorační (spirituální témata) a sociálně intervenční (co je důležité pro klienta/pro sociálního pracovníka) a zamyslíme se nad tím, kdo by se měl zapojit plánovacího procesu. Očekáváme, že později, během naplňování připraveného plánu zapojíte kreativní prvky - fotografie, poezie, hudba, malba, deníky, biografie, koláž apod. (jako metodu spolupráce s klientem, jako způsob dokumentace/ilustrace Vaší práce). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Eliška Hudcová, Ph.D. (02.09.2022)
Na základě písemného zadání si studenti najdou osobu v náročné či složité životní a sociální situaci ve svém okolí, během studentských praxí, během své dobrovolnické činnosti nebo prostřednictvím pedagogů, se kterými budou pracovat po celý semestr. Budou pracovat metodou individuálního plánování, stanoví si cíl/cíle své spolupráce s klientem a způsob/kroky k jeho/jejich dosažení, které budou postupně plnit a hodnotit. Na závěr zpracují podrobnou písemnou kazuistiku, kterou budou prezentovat formou mezioborové případové konference spojené s posouzením postupu z různých (mezioborových) hledisek a diskusí o jeho limitech, alternativách a dalším směřování individuálního případu. Studenti zohlední otázky z oblasti pastorační, právní i etické.
První schůzka bude spojena s diskusí o výběru člověka (klienta), s nímž bude student spolupracovat, sdílení jeho situace, hodnocení jeho potřeb, prostředí a zdrojů a zvažování cíle a metod spolupráce při řešení jeho životní situace, potřebné míry podpory a vhodných služeb Druhá, případně další schůzky se zaměří na zhodnocení průběhu spolupráce s klientem, reflexi vlastní práce studenta. Poslední schůzka - mezioborová případová konference. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Bc. Eliška Hudcová, Ph.D. (02.09.2022)
Účast na setkáních |