|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Jandejsek, M.A., Th.D. (25.09.2018)
V rámci předmětu si studenti sami zkusí na vybraných tématech použít nástroje lidských práv. Samostatně identifikují a analyzují situace porušování práv jednotlivce a skupin, k čemuž provádějí i samostatné šetření v sociální realitě (obvykle formou interview), a navrhují adekvátní lidsko-právní nástroje k ochraně práv dotčených osob. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Jandejsek, M.A., Th.D. (07.10.2022)
HOGAN, L., „Human Rights and the Politics of Universality. Insights from History,“ Louvain Studies 35 (2011) 181-199. HUHLE, R. (ed.), Human Rights and History. A Challenge for Education. Berlin: EVZ, 2010. HAVLÍČEK, A. – CHOTAŠ, J. a kol., Lidská práva: jejich zdůvodnění a závaznost. Ústí nad Labem: FF UJEP, 2016. IFE, J., Community Development in an Uncertain World: Vision, Analysis and Practice. Cambridge: CUP, 2016. IFE, J., Human rights from below: achieving rights through community development. Cambridge: CUP, 2009. LEVY, D. - SZNAIDER, N., Human rights and memory. Essays on human rights. Penn State Press, 2010. MOYN, S., Christian human rights. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2015. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zdenko Širka, Th.D. (18.10.2022)
Kurz v Moodlu: https://moodle.etf.cuni.cz/moodle/course/view.php?id=143 Klíč k zápisu obdržíte od vyučujícího. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Jandejsek, M.A., Th.D. (07.10.2022)
Pro splnění předmětu je třeba projít a splnit všechny úkoly v e-learningovém kurzu a vést jeden seminář ve výuce.
Časová dotace: 30 min. Na vedení semináře se musí podílet všichni studenti zapsaní k tématu. Je vhodné připravit několik otázek k diskusi s ostatnímu studenty. Písemnou oporu (prezentaci nebo text) zašlou po semináři studenti vyučujícímu, který ji bude sdílet na na moodle. Splnění požadavků k ukončení předmětu zahrnuje celkem zhruba 150 hodin práce. |