PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
PTP-Komunikační nástroje pro rozvoj - RDI1501
Anglický název: Communication tools for development
Zajišťuje: Katedra praktické teologie (27-PT)
Fakulta: Evangelická teologická fakulta
Platnost: od 2022 do 2023
Semestr: zimní
Body: 5
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [DS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: RDIK1501
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D.
Prerekvizity : RDI0701, RDI0702
Rozvrh ZS   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D. (15.09.2022)
Cílem předmětu je seznámit se teoreticky a prakticky s komunikačními nástroji, jejichž prostřednictvím lze dosáhnout profesního a osobního rozvoje a usnadňovat spolupráci a účast ve skupinách, týmech, společenstvích. Absolvent/ka má způsobilost:
• Facilitovat (usnadňovat skupině dosahování cílů)
• Mluvit za sebe (ve smyslu vlastnictví emocí)
• Stanovovat si individuální cíle rozvoje, naplňovat je a vyjednávat o jejich naplňování
• Rozumět cílům jednotlivých nástrojů a rozdílům mezi nimi (př. koučování, mentorování, supervize, facilitace, mediace, vyjednávání, mluvení za sebe, hodnocení, reflexe, metodické vedení)

• Reflektovat a hodnotit
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D. (15.09.2022)

Metody:

Předmět je veden interaktivně, zážitkem na sobě. Studenti facilitují jednotlivé výukové bloky, stanovují si vlastní cíle rozvoje a dosahují jich prostřednictvím skupiny. 

Hodnotí se splněné úkoly (facilitace, stanovení ind. cíle); reflexe ind. cíle a jeho naplnění; hodnocení předmětu a sebehodnocení.

Předmět je podmínkou předmětu Mezioborové reflektované praxe, vyučuje se zároveň s ním.

Doporučená literatura:

Vybíral, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál 2009.

Berne, E. Jak si lidé hrají. 2. vyd. Litvínov: Dialog 1992.

De Vito, J. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada 2008.

Křivohlavý, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda 1988.

Křivohlavý, J. Povídej naslouchám. Praha: Návrat 1993.

Hroník, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada 2006

Šišková, T. Facilitativní mediace. Praha: Portál 2012

Kolajová, L. Týmová spolupráce. Praha: Grada 2006

Gabriele Peters-Kuhlinger, Friedel John. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada 2006.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Monika Ulrichová, Ph.D. (15.09.2022)

Podmínky k získání zápočtu: účast v 80% na seminářích, aktivní participace ve výuce, řešení všech přidělených úkolů:

1.       Osobní rozvoj – vypracování seminární práce – vlastní esej na téma "Mé osobní kvality a nedostatky v komunikaci“ – min.2 normostrany, maximálně 4 normostrany, úkol splnit do konkrétního data, které bude stanoveno vyučujícím 

2.       Profesní rozvoj – vypracování seminární práce (za použití odborné literatury) na téma: můj profesní cíl a jeho naplnění, může být formou facilitace, koučování, supervize, mediace aj, lze pracovat ve dvojici

-          Též splnit do konkrétního data, po splnění všech úkolů, jsou uděleny zápočty

3.       Test z probrané teorie

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK