PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teorie a didaktika tréninku - fotbal - PSZZ186
Anglický název: Theory and didactics of training - football
Zajišťuje: Studijní oddělení (51-100100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2021
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, SZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je záměnnost pro: PSZZ182TSA, PSZZ182
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (21.04.2022)

1.Současné pojetí hry - trendy v tréninku dětí a mládeže

2.Struktura individuálního herního výkonu ve fotbale (koncept, uspořádání faktorů a jejich charakteristiky)

3.Pojetí týmového herního výkonu (herně činnostní a sociálně psychologické aspekty)

4.Cíle a úkoly tréninkového procesu dětí, mládeže a dospělých. Pedagogické zásady.

5.Útočné a obranné herní činnosti jednotlivce (charakteristika, trénink, kritická místa dovedností)

6.Útočné a obranné herní kombinace (charakteristika, trénink, kritická místa dovedností, věkové zvláštnosti)

7.Útočné a obranné herní systémy (charakteristika, trénink, kritická místa dovedností, fáze a úseky hry)

8.Tréninková koncepce předpřípravky a přípravkových kategorií (skladba TJ, plánování, koučink, učební cíle)

9.Tréninková koncepce žákovských kategorií (skladba TJ, plánování, koučink, učební cíle)

10.Tréninková koncepce dorostových kategorií (skladba TJ, plánování, koučink, učební cíle)

11.Standardní herní situace - charakteristika a trénink, věkové zvláštnosti

12.Rozvoj rychlosti a síly (specificky vs. nespecificky, parametry zatížení, věkové zvláštnosti)

13.Rozvoj koordinace a vytrvalosti (specificky vs. nespecificky, parametry zatížení, věkové zvláštnosti)

14.Nácvik a herní trénink jako druhy tréninkového procesu (význam, obsah, charakteristiky, didaktické metody)

15.Pedagogická činnost trenéra - didaktické styly

16.Didaktické formy v tréninkovém procesu (MOF, SIF, dril, herní prostředí)

17.Pozorování a hodnocení herního výkonu v utkání a transfer do tréninku

18.Bioenergetické zabezpečení individuálního herního výkonu (charakter pohybového zatížení v utkání, energetické zdroje pro zabezpečení herního výkonu)

19.Taktická příprava (strategie, taktika, nácvik taktických dovedností)

20.Zdravotní aspekty tréninkového procesu (druhy zranění, kompenzační cvičení, rekonvalescenční strategie, prevence zranění)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK