PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketing - PSZZ147
Anglický název: Marketing
Zajišťuje: Studijní oddělení (51-100100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2020
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, SZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (06.01.2021)
International Marketing, Marketing a sport, Public relations ve sportovních organizacích
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (12.02.2021)

MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vydání. Praha: Grada, 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-5366-9.

ŠTĚDROŇ, B. a kol. Mezinárodní marketing. 1. vydání. Praha: C.H.BECK, 2018. 316 s. ISBN 978-80-7400-441-4.

Čáslavová, E. Management a marketing sportu 21. století. Praha: Ekopress, 2020. 211 s. ISBN978-8087865-62-0.

MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON, W. Sportmarketing. Human Kinetics, 2014. 504 p. ISBN 1-4504-2498-8.

GREY, A., SKILDUM-REID, K. Sponsorship seekerś toolkit. Second edition. Australia: McGraw Hill. 2003. ISBN 0-074-712217.

GRAHAM, S., NEIROTTI, L. D., GOLDBLAT, J. J. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw Hill, 2001. ISBN 0-07-136124-3.

VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.

BAJČAN, R. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.

MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (12.02.2021)
Předmět: Marketing a sport
Propedeutika marketingu ve sportu.

uplatnění marketingu ve sportu; marketingové aplikace ve sportu.

Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.

Produkty obchodovatelné ve sportu.

produkt - sportovní produkt; Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.

Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.

Tržní situace ve sportu. Zvláštní působení tržního mechanismu.

Marketing mix ve sportu.

marketing mix ve službách, MM pro sportovní akce, MM pro sportovní organizace.

Dílčí koncepty marketingu ve sportu.

koncepty marketingové komunikace ve sportu; sportovní reklama a její vlastnosti. prodej reklamy ve sportovním zařízení; propagační strategie pro sportovní zařízení.

techniky prodeje reklamy ve sportu - media a jejich hodnocení účinnosti; reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.

Sponzorování sportu.

Sponzorování z pozice firem. Marketingové a komunikační cíle firem. Sponzorování z pozice sportovních organizací. Nabídka pro sponzory. Právní úprava sponzorování. Aktivace sponzoringu.

Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.

Značka ve sportu. Brand equity ve sportu

Trendy a vývoj marketingu sportu.

Předmět: Mezinárodní marketing
Chování spotřebitele

politické a právní prostředí, ekonomické prostředí, sociální a kulturní prostředí, technologické prostředí

Mezinárodní značková strategie

Influenceři a celebrity v mezinárodním marketing

Předmět: Public relations ve sportu

Propedeutika public relations ve sportu

Corporate culture (firemní kultura) ve sportu

Corporate communication (firemní komunikace) ve sportu

firemní komunikace, složky firemní komunikace obecné (zájmové skupiny, stakeholders), specifické složky firemní komunikace ve sportu (zájmové skupiny, stakeholders), strategie firemní komunikace

Corporate design (firemní design) ve sportu

firemní design a jeho prvky, specifika firemního designu ve sportu, grafický manuál (design manuál)

Sportovní značka

funkce značky, specifické funkce značky ve sportu, brand identity, faktory vymezující sportovní značku, prvky značky

Budování značky sportovce

brand identity sportovce, pravidla pro budování značky sportovce

Media relations ve sportu

vliv a motivace masmédií ve sportu, spolupráce masmédií a sportovních organizací, základní členění masmédií ve sportu z hlediska PR činnosti, role a funkce masmédií, pravidla a zásady pro vztahy s masmédii ve sportu, komunikační manuál, tiskový mluvčí, volba médií

Prostředky a nástroje media relations ve sportu - zázemí pro zástupce médií a tiskové akce

Prostředky a nástroje media relations ve sportu - informační materiály a monitoring médií

Krizová komunikace ve sportu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK