PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sportovní specializace 1 - fotbal - PSPH692K
Anglický název: Sport specialization 1 - Football
Zajišťuje: Katedra sportovních her (51-300700)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:20/0, Z+Zk [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.
Záměnnost : {Sportovní specializace 1 - fotbal I. a II.}, PSPH692
Je neslučitelnost pro: PSPH692
Je záměnnost pro: PSPH647K, PSPH646K, PSPH692
Ve slož. korekvizitě pro: PSPH409K
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)
Získat základní poznatky a odbornou způsobilost k trenérskému působení u družstev mládeže a dospělých na úrovni výkonnostního fotbalu. Seznámit se s úlohou a postavením trenéra v tréninkovém procesu, základními přístupy k teoretickému i praktickému pojetí herního výkonu (s technologií tréninkového procesu).
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (26.09.2023)

Student je schopný vysvětlit pojetí herního výkonu ve fotbale, determinovat jeho faktory a vysvětlit jeho obsah

Student je schopen identifikovat složky rozvoje osobnosti hráče v průběhu dlouhodobého tréninkového procesu ve fotbale a zároveň je schopen identifikovat a vysvětlit požadavky kladené na osobnost trenéra

Student je schopen vymezit specifika tréninkového procesu dětí v odlišných věkových kategoriích týkající se pravidel hry, obsahové náplně tréninku a vývojových zákonitostí

Student dokáže v praxi demonstrovat a vysvětlit základní herní činnosti a kombinace v prostředí herního nácviku a je schopen kontrolovat jejich správnost v herním tréninku

Student dokáže v praxi demonstrovat a vysvětlit cvičení a pohybové hry zaměřené na komplexní rozvoj pohybových schopností a je schopen kontrolovat jejich správnost

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)

PLACHÝ, A. a kol. Pravidla fotbalu malých forem a pedagogicko-organizační manuál: mladší přípravky 4+1, starší přípravky 5+1, mladší žáci 7+1. Praha: Pro Fotbalovou asociaci České republiky vydalo nakl. Olympia, 2011. ISBN 978-80-7376-312-1.

PLACHÝ, A. and L. PROCHÁZKA. Učebnice fotbalu: pro trenéry dětí (4-13 let). Praha: Mladá fronta, 2014. Edice Českého olympijského výboru. ISBN 978-80-204-3477-7.

VOTÍK, J., Trenér fotbalu "B" UEFA licence. Vyd. 2. Praha: Olympia, 2005. ISBN 80-7033-921-7.

VOTÍK, J., ZALABÁK, J. Fotbalový trenér: Základní průvodce fotbalem. Praha: Grada. 2011.

FAJFER, Zdeněk. Trenér fotbalu mládeže (6-15 let). Praha: Olympia, 2005. ISBN 80-7033-933-0.

PERIČ, T. and A. LEVITOVÁ. Sportovní příprava dětí 2: zásobník cvičení. Nové, aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Děti a sport. ISBN 978-80-247-4219-9.

Seeger, F. The soccer games and drills compendium: 350 smart and practical games to form intelligent players - for all levels. London: Meyer & Meyer Sport (UK) Ltd. 2016.

JARVIS, M. Strength and Conditioning for Football. Edtion ed.: Bloomsbury Publishing, 2015. ISBN 1472913329.

STRUDWICK, A. Soccer Science. Edtion ed.: Human Kinetics, 2016. ISBN 1450496792.

THADANI, S. Soccer conditioning. Edtion ed.: Bloomsbury Publishing, 2015. ISBN 1408109581.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (30.09.2023)

Aktivní účast ve výuce (maximálně 4 povolené absence)

Videorozbor vlastní tréninkové jednotky

Didaktický výstup na zadané téma

Vedení elektronického tréninkového deníku v programu XPS

Ustní/písemná zkouška

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (25.10.2023)

Praxe:

1.       HČJ – manipulace s míčem, vedení míče, obcházení soupeře

2.       HČJ – obcházení soupeře, soubojové aktivity 1na1 (útok i obrana)

3.       HČJ – zpracování míče, převzetí míče, přihrávání

4.       HČJ – Střelba, hlavičkování

5.       Hry malých forem, bagovky, poziční hry, přečíslení a podčíslení útočníků (přípravka, žáci)

6.       Hry malých forem, bagovky, poziční hry, přečíslení a podčíslení útočníků (přípravka, žáci)

7.       Rychlostně-obratnostně-silová cvičení (přípravky, žáci)

8.       Útočné a obranné herní kombinace (žáci)

9.       Útočné a obranné herní kombinace (žáci)

10.   Standardní situace v herním tréninku

11.   Střední a velké formáty průpravných her; taktická témata velkého fotbalu (způsoby hry v pásmech; herní systémy; fáze a úseky hry)

12.   Střední a velké formáty průpravných her; taktická témata velkého fotbalu (způsoby hry v pásmech; herní systémy; fáze a úseky hry)

13.   Metodické výstupy studentů

14.   Metodické výstupy studentů

Teorie: 

1.       Úvod, studijní požadavky a obsah výuky, systém licencí trenéra fotbalu FAČR

2.       Současné pojetí THV a IHV; druhy tréninkového procesu; rozdíly děti vs. dospělý;

3.       Pedagogické zásady a metody při vedení dětí, první pomoc

4.       Rozvoj samostatnosti, sebedůvěry a vůle, spolupráce, učenlivosti

5.       Tréninkový proces – předpřípravky 4 – 7 let (struktura a náplň TJ, věková specifika)

6.       Osobnost trenéra, koučink, vedení týmu

7.       Tréninkový proces – mladší a starší přípravky (struktura a náplň TJ, věková specifika)

8.       Tréninkový proces – mladší a starší přípravky (struktura a náplň TJ, věková specifika)

9.       Didaktické metody, postupy a formy

10.   Tréninkový proces – mladší žáci (struktura a náplň TJ, věková specifika); Pravidla her malých forem (4+1, 5+1, 7+1, 8+1)

11.   Tréninkový proces – mladší žáci (struktura a náplň TJ, věková specifika); Pravidla her malých forem (4+1, 5+1, 7+1, 8+1)

12.   Didaktické styly, motorické učení – herní nácvik a herní trénink

13.   Obranné a útočné kombinace, způsoby učení, věková specifika

14.   Základní rozestavení a způsoby hry v rozestavení 4+1, 5+1, 7+1 a 8+1

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK