PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sportovní specializace 1 - basketbal - PSPH670NK
Anglický název: Sport Specialization 1 - Basketball
Zajišťuje: Katedra sportovních her (51-300700)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:8/0, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Kateřina Jurková, Ph.D.
Je neslučitelnost pro: PSPH670N
Je záměnnost pro: PSPH670N
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (31.01.2019)
Didaktika basketbalu se zaměřením na jeho aplikaci v oblasti sportovního tréninku. Problematika rozvoje a kultivace herního výkonu se zaměřením převážně na děti a mládež. Motorického učení a herní dovednosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (31.01.2019)

DOBRÝ, L., SEMIGINOVSKÝ, B. Sportovní hry. Výkon a trénink. Praha : Olympia, 1988.

DOBRÝ, L. a kol. Integrovaná praxe ve sportovních hrách. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 77, 2/2011. s. 7-17. ISSN 1210-7689.

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2009.

TÁBORSKÝ, F. a kol. Základy teorie sportovních her. Praha : Univerzita Karlova, 2007

VELENSKÝ, M. a kol. Průpravné hry. Praha : Karolinum, 2005.

VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha : Karolinum, 2008.

VELENSKÝ, M., KAPRÁLEK, T. Význam pravidel basketbalu a jeho modifikace. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 77, č. 4/2011, s. 11-19.

VELENSKÝ, M., KAPRÁLEK, T. Děti a basketbal? Nechme je hrát! Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 78, č. 3/2012, s. 29-35.

VELENSKÝ, M. Jak na základy obrany v basketbale dětí. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 79, č. 3/2013, s. 26-30 (I. část), ročník 79, č. 4/2013, s. 28-33 (II. část),

VELENSKÝ, M. Náměty pro vyučování a učení sportovním hrám ve školní tělesné výchově. Česká kinantropologie, ročník 19/2015, 4/15, s. 77-84.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (31.01.2019)

Sylabus (teorie i praxe))

1. Interpretace pojmů „teorie“, „didaktika“ a jejich stručná charakteristika v aspektech sportovní hry. Interakční podstata didaktického procesu. Základní způsoby realizace SH (organizační formy).

2. Řízení didaktického procesu (vyučování, koučování), komunikace trenéra s hráči. Sociálně interakční formy.

3. Interpretace pojmů individuální a týmový herní výkon; determinanty, deformační faktory. Současné pojetí herního výkonu u elitního basketbalu.

4. - 5. Rozvoj a kultivace herního výkonu. Všestranná pohybová příprava u dětí a mládeže; význam a aplikace.

5. - 6. Rozvoj a kultivace herního výkonu. Význam a aplikace integrované praxe; metodicko organizační formy.

7. - 8. Význam, interpretace a aplikace didaktické metody věcné a časové strukturace herních činností.

9. - 10. Význam, interpretace a aplikace didaktické metody koncentrace a distribuce herních činností.

11. -13. Význam, interpretace a aplikace didaktické metody zatěžování v bio-energetickém smyslu. Kondiční trénink a regenerace.

14. Diagnostika výkonu v tréninkové procesu, diagnostika herního výkonu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK