PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aplikované programy pro OSP – sportovní hry - PSPH629NK
Anglický název: Applied Programs - Sport Games
Zajišťuje: Katedra sportovních her (51-300700)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:12/0, KZ [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.
Mgr. Kristýna Vacková
Vyučující: Mgr. Ilona Pavlová, MBA
Mgr. David Ploc
Záměnnost : PSPH629N
Je neslučitelnost pro: PSPH629N
Je záměnnost pro: PSPH629N
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (19.11.2023)
Předmět rozšiřuje teoretické vědomosti a zejména praktické znalosti v oblasti výuky sportovních her osob se specifickým postižením (OSP) ve školním prostředí a dalších pohybových aktivitách. Cílem předmětu je zisk klíčových kompetencí k efektivnímu plánování, organizaci, vedení a hodnocení výuky širokého spektra sportovních her v rámci školní tělesné výchovy, popřípadě v prostředí různých forem volnočasových aktivit spojených se sportovními hrami. Stěžejní část předmětu představuje samostatná činnost studentů/studentek v podobě didaktických výstupů v průběhu vyučovacích lekcí, ve kterých tak prokazují schopnost efektivně organizovat a vést vyučovací jednotku na cílové téma v dané sportovní hře pro danou skupinu OSP.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Ilona Pavlová, MBA (08.02.2024)

Student rozumí významu sportovních her osob se specifickým postižením (OSP) v rámci školní tělesné výchovy a dalších pohybových aktivit z hlediska dlouhodobých biopsychosociálních benefitů

Student je schopný připravit tematický plán výuky sportovní hry vzhledem k danému zdravotnímu znevýhodnění 

Student je schopen efektivně vést vyučovací jednotku vzhledem ke specifikům vyučované skupiny

Student v rámci vyučovací jednotky dokáže pracovat s didaktickými technologiemi (didaktické metody, formy, styly, postupy) tak, aby optimalizoval učební prostředí

Student je schopný během výuky poskytnout žákům zpětnou vazbu vedoucí ke zlepšení učených dovedností 

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (01.02.2019)

BLÁHA, Ladislav. Základy provozování vybraných pohybových her: studijní materiál k předmětům Velké pohybové hry, Sportovní hry s různým zaměřením, Teorie a didaktika sportovních her: TV. Ústí nad Labem: KTV PF UJEP, 2005. ISBN 80-7044-655-2.

BLÁHA, Ladislav a Ladislav PYŠNÝ. Provozování pohybových aktivit zrakově handicapovanou populací. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2000. Acta Universitatis Purkynianae, 62. ISBN 80-7044-323-5.

KUDLÁČEK, Martin a Ondřej JEŠINA. Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. ISBN 978-80-244-3964-8.

PSOTTA, Rudolf a Michael VELENSKÝ. Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1694-0.

RŮŽIČKA, Ivan, Kamila RŮŽIČKOVÁ a Pavel ŠMÍD. Netradiční sportovní hry. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0337-7.

TÁBORSKÝ, František. Sportovní hry II: základní pravidla, organizace, historie. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1330-6.

VELENSKÝ, Michael. Průpravné hry. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0970-3.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ilona Pavlová, MBA (08.02.2024)

Studijní opoty TEAMS

Aplikované programy pro OSP – sportovní hry - PSPH629NK | Obecné | Microsoft Teams

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3A5nho2m0pqn3TMvCTfntf0O4M12payyqU1YetDqxbqZY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=05130b95-0155-447d-ba0f-f5a76df0645e&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2

Přednášky:
1. Předpoklady aplikace herních aktivit (pohybové hry, sportovní hry, cílové sporty).
2. Herní aktivity a jejich modifikace v prostředí OSP.
3. Motivace OSP k aktivnímu pohybu.
4. Aktivizace OSP k herním aktivitám.
5. Základy didaktiky herních aktivit OSP.
6. Didaktické formy, styly a metody u různých typů handicapu.
7. Priority a rizika aplikace herních aktivit v prostředí OSP.

Cvičení:
1. Herní dovednosti a jejich aplikace ve vybraném prostředí.
2. Nácvik a osvojování herních dovedností OSP.
3. Příprava, postupy a kontrola vyučovací jednotky s herním obsahem.
4. Příprava, vedení a kontrola vyučovací jednotky s aplikací sportovních her.
5. Zadání a pokyny pro vypracování metodických výstupů.
6. Integrační pohybové a sportovní hry.
7. Praktická aplikace vybrané herní aktivity dle typu zdravotního postižení.
8. Praktická aplikace vybrané herní aktivity dle typu zdravotního postižení.
9. Hospitace ve vyučovací jednotce s herním obsahem na speciální škole.
10. Hospitace ve vyučovací jednotce s herním obsahem na běžné škole, kde probíhá úspěšná inkluze.
11. Metodické výstupy studentů.
12. Metodické výstupy studentů.
13. Metodické výstupy studentů.
14. Metodické výstupy studentů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK