PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Modelové vyučování - PPPD063
Anglický název: Model Teaching
Zajišťuje: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2008
Semestr: zimní
Body: 1
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (14)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D.
prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (14.05.2008)
Předmět navazuje na poznatky z psychologie a pedagogiky. Přináší informace o školní tělesné výchově v systému vzdělávání, který je determinován projekty-programy výchovy a vzdělávání, učitelem, žákem a podmínkami materiálními, personálními i právními. Přednášky a semináře jsou věnovány projektům, organizačním formám, efektivitě vyučování, tělesné výchově oslabených i talentovaných, způsobům hodnocení ve školní TV... Dále nabízejí informace o problémech současné školy i tělesné výchovy, o nejčastějších chybách začínajících učitelů, o možnostech zvýšení motivace... Prostřednictvím prezentací a videozáznamů jsou studenti teoreticky přípravováni na pedagogické praxe.
Literatura
Poslední úprava: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (14.05.2008)

Rychtecký, Fialová: Didaktika školní TV. Praha: Karolinum, 2004.

Kyriacou: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.

Petty: Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.

Cangelosi: Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994.

Slavík: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999.

Helms: Lépe motivovat, méně se rozčilovat. Praha: Portál, 1996

Časopis TVSM: posledních 5 ročníků

Rámcové vzdělávací programy pro různé typy škol

Sylabus
Poslední úprava: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (14.05.2008)

1. Školní tělesná výchova a její místo v systému vzdělávání a výchovy, současný výzkum.

2. Projekty výchovy a vzdělávání v tělesné výchově, historická reflexe, osnovy, rámcové vzdělávací programy.

4. Hodnocení a klasifikace ve školní TV, motorické testy, hodnocení stupně zvládnutí dovedností.

5. Efektivita vyučovací jednotky, splnění cíle, skladba z fyziologického hlediska, psychická a fyzická zátěž.

6. Dobrodružná pedagogika a netradiční náčiní ve školní TV.

7. Interkulturní výchova prostřednictvím TV a sportu.

8. Problémy ve školní TV očima učitele (sportoviště, vybavenost nářadím a náčiním, počty žáků, připravenost učitelů ...).

9. Nedostatečný cvičební úbor a nezájem žáků, opakované omluvy v TV.

10. Nekázeň a její příčiny i způsoby řešení, jednání o nekázni s rodiči žáka.

11. Reakce na šikanu, projevy rasismu ve třídě, kooperativní cvičení v TV.

12. Systém odměňování a hodnocení, školní turnaje a soutěže.

13. Neprospěch a jeho příčiny, jednání o neprospěchu s rodiči žáka.

14. Závěrečný test zalostí a zhodnocení připravenosti studentů na praxi.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK