PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketingová komunikace - PMNG234N
Anglický název: Marketing Communication
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Kamil Veselý
Vyučující: Mgr. Kamil Veselý
Neslučitelnost : PMNG234
Záměnnost : PMNG234
Je neslučitelnost pro: PMNG234
Je záměnnost pro: PMNG234
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Kurs marketingové komunikace má poskytnout studentům rozšířený pohled na problematiku plánování, přípravy a realizace komunikačních kampaní. Kurs navazuje na základní předmět Marketing. Představuje současné moderní nástroje a trendy v marketingové komunikaci jak v offline tak v online prostředí. Výuka je doplněna o praktické příklady a případové studie, které poté studenti sami zpracovávají v rámci zápočtu.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (30.09.2023)

Studující kurzu získají přehled o marketingové komunikaci ve sportu, jejím praktickém použití, přípravě komunikační kampaně a aktuálních trendech v této oblasti. Získají tak potřebnou orientaci pro práci s jednotlivými typy komunikačních médií, pro tvorbu obsahu komunikačních kampaní a pro vyhodnocování efektivity jednotlivých komunikačních nástrojů.

Studenti/ky budou po absolvování kurzu schopni/y:

  • sestavit a připravit ucelenou strategii marketingové komunikace sportovní organizace
  • sestavit a připravit komunikační a reklamní kampaň pro sportovní organizaci
  • připravit a vytvořit komunikační materiály včetně komunikačních sdělení v offline i online prostředí
  • definovat, popsat a vysvětlit vyhodnocení efektivity marketingové komunikace
  • definovat, popsat a vysvětlit aktuální trendy v marketingové komunikaci ve sportu

Student/ka je schopen/na výše uvedené aplikovat na praktických příkladech sportovních organizací v ČR i ve světě. 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Zápočet:

  • zpracování dílčích praktických projektů

Zkouška:

  • zpracování, prezentace a obhajoba komplexního praktického projektu marketingové komunikace
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vydání. Praha: Management Press, s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7261-154-6.
VAN DEN BERGH, J., BEHRER, M. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na mladou „generaci Y“. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0002-5.
VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. ISBN 978-981-4276-93-1.
PRINGLE, H. Celebrity Sells. 1st edition. West Sussex, UK: John Wiley & Sons Ltd, 2004. ISBN 978-0-470-86850-8.
VORÁČEK, J. Celebrity v mezinárodním marketingu. In ŠTĚDROŇ, B. a kol. Mezinárodní marketing. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. 367 s. ISBN 978-80-7400-441-4.
VORÁČEK, J., ČÁSLAVOVÁ, E. Effects of sports personalities in marketing communication on the purchasing preferences of Generation Y. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2019, vol. 55, no. 2. p. 107 – 127. ISSN 1212-1428. DOI: 10.14712/23366052.2019.10.
VORÁČEK, J. New perspectives of corporate identity in sports organizations. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2014, vol. 50, no. 2. p. 30 – 40. ISSN 1212-1428.
VORÁČEK, J. Trends and Tools in Marketing Communication in Today’s Sport. In KUSÁ, A., ZAUŠKOVÁ, A., BUČKOVÁ, Z. Marketing Identity 2019: Offline Is the New Online. Trnava: Univ SS Cyril & Methodius Trnava-UCM Trnava, 2019, s. 390-400. ISBN 978-80-572-0038-3. ISSN 1339-5726.
ČÁSLAVOVÁ, E., VORÁČEK, J. Marketing Trends in Social Networking Sites Usage in Sport. In ČÁBYOVÁ, L., RYBANSKÝ, R., BEZÁKOVÁ, Z. Marketing Identity 2018: Digital Mirrors, PT I. Trnava: Univ SS Cyril & Methodius Trnava-UCM Trnava, 2019, s. 36-47. ISBN 978-80-8105-985-8. UT-WOS: 000467818300003.
VORÁČEK, J., BERNARDOVÁ, M. Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z. AUC KINANTHROPOLOGICA, 2021, 57.1: 92-108.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Zápočet:

  • zpracování dílčích praktických projektů

Zkouška:

  • zpracování, prezentace a obhajoba komplexního praktického projektu marketingové komunikace
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Plánování a tvorba komunikační strategie
  2. Plánování reklamní kampaně
  3. Reklama, efektivní formy reklamy
  4. Komunikační média
  5. Psychologie reklamy, motivy v reklamě
  6. Využití celebrit v reklamě
  7. Příprava a tvorba tištěné a televizní reklamy
  8. Hodnocení účinnosti reklamní kampaně
  9. Digitální a online komunikační kanály
  10. Akce a nástroje na podporu prodeje
  11. Úvod do public relations ve sportu
  12. Zásady osobního prodeje
  13. Současné trendy marketingové komunikace v dnešním sportu
  14. Aktuální nástroje marketingové komunikace v dnešním sportu

Semináře:

  1. Příprava a plán komunikační strategie pro vybrané sportovní subjekty
  2. Příprava a plán reklamní kampaně pro vybrané sportovní produkty
  3. Tvorba media plánu
  4. Rozbor reklam, případové studie
  5. Prezentace praktických projektů 1
  6. Psychologie reklamy, motivy v reklamě, případové studie
  7. Tvorba storyboardu
  8. Výběr celebrit pro reklamní kampaň, případové studie
  9. Hodnocení účinnosti reklamní kampaně, příklady
  10. Příprava a tvorba plánu pro online komunikační kampaň
  11. Implementace nástrojů na podporu prodeje co celkové komunikační strategie
  12. Nové technologie v marketingové komunikace ve sportu
  13. Současné trendy marketingové komunikace v dnešním sportu, případové studie
  14. Prezentace praktických projektů 2
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK