PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Public Relations of Sport Organisations - PMNG233NC
Anglický název: Public Relations of Sport Organisations
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Tereza Viplerová
Vyučující: Mgr. Tereza Viplerová
Neslučitelnost : PMNG233
Záměnnost : PMNG233
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)
Předmět seznamuje studenty s účelem a zásadami komunikace a firemním stykem s veřejností. Zabývá se také průzkumem a ovlivňováním veřejného mínění a cílových skupin, pěstováním image a celkovou mediální politikou a filosofií moderního přístupu podniku k veřejnosti.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)

Studenti kurzu získají vědomosti o hlavních činnostech PR ve sportovních organizacích, v rámci cvičení budou tyto vědomosti aplikovat na praktických příkladech. Získají tak potřebné základní zkušenosti a dovednosti pro budoucí práci v oblasti sportovního PR.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Tereza Viplerová (30.01.2024)

Zápočet:

  • docházka
  • zpracování úkolů ve cvičeních ve skupinách

Zkouška:

  • zpracování, prezentace a obhajoba praktického individuálního PR projektu
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)

Povinná literatura:

BAJČAN, R. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu 21. století. Vydání 2020 s podporou výzkumného záměru UK FTVS Q19. Praha: Ekopress, 2020. 219 s. ISBN 978-80-87865-62-0.

SVOBODA, V. Public relations - moderně a účinně. 2. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 80-247-0564-8.

TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.

VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.

Doporučená literatura:

FERRAND, A., MCCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation - building networks and relationships. 1st edition. Great Britain: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-45330-1.

HOPWOOD, M., KITCHIN, P., SKINNER, J. Sport Public Relations and Communication. London: Routledge, 2011. ISBN 978-1-85617-615-6.

MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.

PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5.

STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Tereza Viplerová (30.01.2024)

Přednášky:

1. Úvod do public relations, definice, základní pojmy

2. PR v kontextu komunikačního a marketingového mixu, nástroje PR

3. Vztah mezi PR a image organizace, systém corporate identity (firemní identity) sportovních organizací

3. Firemní kultura a její prvky ve sportu

4. Firemní komunikace se zájmovými skupinami ve sportovním prostředí

5. Firemní design, prvky značky, hodnota značky

6. Zájmové skupiny ve sportovním prostředí

7. Media relations, vliv masmédií na image sportovních organizací, zásady komunikace s médii

8. Prostředky a nástroje komunikace s médii

10. Tiskové akce pro média

11. Krizová komunikace v public relations

12. Corporate publishing

13. Sportovní PR eventy

14. Digitální a online nástroje pro public relations


Semináře:

1. Organizace, zápočet, zadání úkolů

2. Případové studie týkající se komunikačního a marketingového mixu

3. Koncepce firemní kultury ve sportovních organizacích, případové studie

4. Tvorba strategie firemní komunikace pro sportovní subjekty, případové studie

5. Tvorba firemního designu a prvků značky, případové studie

6. Brand building sportovců, případové studie

7. Analýza zájmových skupin ve sportovním prostředí

8. Praktické cvičení komunikace s médii

9. Analýza a tvorba informačních materiálů pro zástupce médií, příprava a tvorba promo videa, analýza praktických příkladů

10. Monitoring médií

11. Analýza komunikace s veřejností v krizových situacích, tvorba prvků corporate publishingu, analýza praktických příkladů

12. Digitální a online komunikace sportovních organizací, rozbor případových studií

13. Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu

14. Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK