PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Public Relations sportovních organizací - PMNG233N
Anglický název: Public Relations of Sport Organisations
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen / 28 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Neslučitelnost : PMNG233
Záměnnost : PMNG233
Je neslučitelnost pro: PMNG233
Je záměnnost pro: PMNG233
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Předmět seznamuje studenty s účelem a zásadami komunikace a firemním stykem s veřejností. Zabývá se také průzkumem a ovlivňováním veřejného mínění a cílových skupin, pěstováním image a celkovou mediální politikou a filosofií moderního přístupu podniku k veřejnosti.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (21.02.2024)

Studující kurzu získají vědomosti o hlavních činnostech PR ve sportovních organizacích, v rámci cvičení budou tyto vědomosti aplikovat na praktických příkladech. Získají tak potřebné základní zkušenosti a dovednosti pro budoucí práci v oblasti sportovního PR.

Studující po absolvování kurzu budou schopni:

  • definovat public relations obecně i ve sportu, základní pojmy, modely a vysvětlit vztah mezi PR a image organizace
  • definovat, vysvětlit a popsat corporate identity sportovních organizací včetně jejích jednotlivých částí
  • definovat, popsat a vysvětlit media relations ve sportovním prostředí včetně dílčích oblastí péče o vztahy s médii
  • vysvětlit a popsat krizovou komunikaci v rámci PR ve sportu, její strategie, plán, pravidla
  • vysvětlit a popsat offline a online nástroje PR včetně sportovních PR eventů
  • zpracovat komplexní praktický PR projekt zahrnující výše uvedené oblasti pro vybranou značku, organizaci, sportovní akci apod.

Studující budou schopni výše uvedené aplikovat na praktických příkladech a situacích sportovních organizací v současném sportovním prostředí v ČR i ve světě.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.02.2024)

Zápočet:

  • docházka na cvičení
  • zpracování praktických PR projektů

Zkouška:

  • zkouškový test
  • zpracování, prezentace a obhajoba praktického PR projektu
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.02.2024)

Povinná literatura:

BAJČAN, R. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu 21. století. Vydání 2020 s podporou výzkumného záměru UK FTVS Q19. Praha: Ekopress, 2020. 219 s. ISBN 978-80-87865-62-0.
SVOBODA, V. Public relations - moderně a účinně. 2. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 80-247-0564-8.
TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.

Doporučená literatura:

FERRAND, A., MCCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation - building networks and relationships. 1st edition. Great Britain: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-45330-1.
HOPWOOD, M., KITCHIN, P., SKINNER, J. Sport Public Relations and Communication. London: Routledge, 2011. ISBN 978-1-85617-615-6.
MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.
NEWMAN, T. et al. Social media in sport marketing. London and New York: Routledge, 2017. 202 p. ISBN 978-1-934432-78-5.
PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5.
STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.02.2024)

Zápočet:

  • docházka na cvičení
  • zpracování praktických PR projektů

Zkouška:

  • zkouškový test
  • zpracování, prezentace a obhajoba praktického PR projektu
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Úvod do public relations, definice, základní pojmy, vztah PR a image organizace
  2. Systém corporate identity (firemní identity) sportovních organizací
  3. Firemní kultura a její prvky ve sportu
  4. Firemní komunikace se zájmovými skupinami ve sportovním prostředí
  5. Firemní design, prvky značky, hodnota značky
  6. Zájmové skupiny ve sportovním prostředí
  7. Media relations, vliv masmédií na image sportovních organizací
  8. Zásady komunikace s médii
  9. Prostředky a nástroje pro komunikaci s médii
  10. Tiskové akce pro média
  11. Krizová komunikace v public relations
  12. Corporate publishing
  13. Digitální a online nástroje pro public relations
  14. Sportovní PR eventy

Semináře:

  1. Koncepce firemní kultury ve sportovních organizacích, případové studie
  2. Tvorba strategie firemní komunikace pro sportovní subjekty, případové studie
  3. Tvorba firemního designu a prvků značky, případové studie
  4. Brand building sportovců, případové studie
  5. Analýza zájmových skupin
  6. Praktické cvičení komunikace s médii
  7. Analýza a tvorba informačních materiálů pro zástupce médií, případové studie
  8. Příprava a tvorba promo videa, analýza praktických příkladů
  9. Monitoring médií
  10. Tvorba prvků corporate publishingu, analýza praktických příkladů
  11. Rozbor komunikace s veřejností v krizových situacích ze sportu
  12. Digitální a online komunikace sportovních organizací, rozbor případových studií
  13. Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu
  14. Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK