PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sportovní marketing - PMNG230N
Anglický název: Sport Marketing
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen / 28 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Vyučující: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Neslučitelnost : PMNG230
Záměnnost : PMNG230
Je neslučitelnost pro: PMNG230
Je záměnnost pro: PMNG230
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Kurs seznamuje studenty s aplikacemi marketingu do oblasti sportu. Charakterizuje sport jako sportovní průmysl zabývá se jeho jednotlivými segmenty, dále sportovními produkty a jejich specifikaci, která podmiňuje úspěšnost jejich prodeje. Studenti pracují na modelových úlohách v oblasti marketingu a sponzorování sportovních organizací a sportovních akcí.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (16.08.2023)

Cílem předmětu  je získání  znalostí a přehledu o vývoji teorie marketingu sportu a možných aplikací marketingu do oblasti sportu. Výstupy z učení představují souhrnně vědomosti, znalostí a dovedností, které student studiem Marketingu sportu získá.

Student po absolutoriu sportovního marketingu umí, tedy získá  vědomosti umožňující

- popsat a vysvětlit tržní situaci ve sportu;

- vymezit vlastnosti sportovních produktů;

- popsat  a odlišit přístupy různých autorů ke klasifikaci sportovních produktů;

- popsat a vysvětlit působení tržního mechanismu ve sportu;

- popsat a odlišit  marketingový mix pro sportovní akce, sportovní služby, sportovní organizace;

- vysvětlit problematiku prodeje reklamy ve sportu v návaznosti na užití specifických médií a masových médií ve sportu;

- vysvětlit problematiku sponzorování sportu;

- připravit podklady pro jednání s partnerem sportu;

- navrhnout sponzorskou a darovací smlouvu;

- vypracovat projekt sponzoringu pro sportovní akci;

- prezentovat vývojové trendy marketingu sportu preferované jednotlivými autory i  marketingovými agenturami.

Student po absolutoriu předmětus chopen srozmitelně a přesvědčivě sdlovat laikům i odborníkům informace o problematice marketingu sportu  včetně vlastních názorů a zejména ve vztahu krealitě České republiky.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Zápočet: vypracování projektové úlohy a její zdůvodnění
Zkouška: absolvování písemného testu

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

DEES, W., WASH, P., McEVOY, CH., McKELVEY, S.,MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON,W.A. Sportmarketing. 5th Edition. Leeds: Human Kinetics Publishers, 2022. p.475. ISBN 987-1-4925-9462-8.
FREYER,W. Sport-marketing. Modernes Mareketing-Mangement für die Sportwirtschaft. 5. neu bearbeitete Auflage. Berlin : Erich Schmidt Verlag, 2018. 709 s., ISBN 978-3-503-17674-8.
GREY, A., SKILDUM-REID, K. Sponsorship seekerś toolkit. Second edition. Australia: McGraw Hill. 2003. ISBN 0-074-712217.
GRAHAM, S., NEIROTTI, L.D., GOLDBLAT, J. J. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw Hill, 2001. ISBN 0-07-136124-3.
FERRAND, A., McCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation: Building networks and relationships. New York: Routledge, , 2009. ISBN 0-415-45330-5.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Jak dělat reklamu. 4. doplněné a rozšířené vydání. Praha: Grada., 2018. 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7.
HANNAGAN, T. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1992. 205s., ISBN 80-85943-07-7.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Zápočet: vypracování projektové úlohy a její zdůvodnění
Zkouška: absolvování písemného testu

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Uplatnění marketingu ve sportu. Marketingové aplikace ve sportu.
  2. Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.
  3. Produkty obchodovatelné ve sportu. Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.
  4. Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.
  5. Tržní situace ve sportu. Zvláštní působení tržního mechanismu.
  6. Marketing mix ve sportu
  7. Trendy a vývoj marketingu sportu v ČR. Megatrendy ve sportu a jejich vliv na marketing sportu.

Semináře:

  1. Projektová úloha (zadání).
  2. Dílčí koncepty marketingu ve sportu. Marketingová komunikace ve sportu. Sportovní reklama a její vlastnosti.
  3. Prodej reklamy ve sportovním zařízení. Propagační strategie pro sportovní zařízení. Techniky prodeje reklamy ve sportu – hodnocení účinnosti. Reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.
  4. Sponzorování sportu. Sponzorování z pozice firem. Marketingové a komunikační cíle firem. Sponzorování z pozice sportovních organizací. Nabídka pro sponzory. Právní úprava sponzorování.
  5. Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.
  6. Značka ve sportu. Marketingové výzkumy ve sportu.
  7. Zhodnocení zpracované projektové úlohy po týmech.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK