PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Strategický management - PMNG161N
Anglický název: Strategic management
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 20 / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Vyučující: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Anotace -
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)
Předmět strategický management se zaměřuje na komplexnější a složitější úlohy v rámci managementu, respektive v rámci řízení primárně ziskových organizací. Předmět předpokládá znalost základů managementu, marketingu, strategie či ekonomie. Předmět si klade za cíl vysvětlit a objasnit složitější manažerské procesy a koncepty, které jsou podstatné ve vysoce konkurenčním tržním prostředí, a to nejen v oblasti sportu. Podstatu předmětu tvoří strategické organizační procesy a optimální strategické uvažování a rozhodování. Důraz je kladen na pochopení základních principů strategického uvažování, na využití těchto principů v rámci organizací působících na trhu práce, na schopnost aplikovat získané poznatky do prostředí sportovního trhu či na základy řízení organizací v mezinárodním prostředí.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)

Cílem předmětu jsou následující výstupy:

• vysvětlit základní východiska, podstatu a smysl strategie v rámci společností,

• pracovat se změnami jako s prvky, které pomohou dosahovat inovačního potenciálu,

• schopnost definovat a identifikovat stakeholders vybrané organizace a následně doporučit způsob práce s nimi,

• vysvětlit specifika stakeholders ve sportovních organizacích,

• analyzovat a připravit či navrhnout vhodnou strategii na všech úrovních řízení v rámci (sportovní) organizace,

• umět provést základní analýzu mezinárodního tržního prostředí a zvolit vhodnou strategii pro mezinárodní trhy,

• navrhnout implementační kroky a procesy, a to včetně redefinování podnikových cílů.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (21.07.2022)

Požadavky na zápočet:

• aktivní účast na seminářích (skupinově)
• vypracování pracovních listů
• zpracování a prezentace projektu

Literatura
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)

Základní studijní literatura:

FOTR, Jiří, et al. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2020.

ZDRAŽILOVÁ, Dana. Mezinárodní management. Vysoká škola ekonomická v Praze, 2020.

Doporučená studijní literatura:

KOVÁŘ, František; ŠTRACH, Pavel. Strategický management. Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008.

ZUZÁK, Roman. Strategický management. VSEM, 2012.

JAKUBÍKOVÁ, J. Strategický management. 2008.

KRBOVÁ, Jana. Strategické plánování ve veřejné správě. Wolters Kluwer, 2016.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (15.08.2021)

Přednášky:

1. Strategické myšlení a principy strategického managementu. Podstata a smysl strategie, hodnotový řetězec.

2. Management změn v podniku.

3. Stakehodlers, úvod do stakeholder managementu, vybrané možnosti identifikace stakeholders.

4. Zájmové skupiny sportovní organizace, jejich provázanost a možnosti jejich analýzy pro strategický management sportovní organizace.

5. Podnikové strategie: Korporátní, business a funkční úroveň strategie

6. Strategické řízení pracovníků organizace v 21. století, zapojení pracovníků a strategické plánování.

7. Strategický management pro mezinárodní tržní prostředí.

Semináře:

1. Zhodnocení strategické koncepce vybrané organizace, analýza hodnotového řetězce

2. Implementace managementu změny, produktové inovace

3. Korporátní úroveň strategie vybrané organizace

4. Business a funkční úroveň strategie vybrané organizace

5. Analýza stakeholders vybrané sportovní organizace

6. Práce se stakeholders vybrané sportovní organizace

7. Implementace strategií a možnost jejich internacionalizace

Vstupní požadavky
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)

Student by měl mít základní přehled a orientaci v oblastech managementu, marketingu, strategie, případně ekonomie.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK