PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketing a sport - PMNG093N
Anglický název: Marketing and sport
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Anotace
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (04.11.2010)
Kurs seznamuje studenty s aplikacemi marketingu do oblasti sportu. Charakterizuje sport jako sportovní průmysl zabývá se jeho jednotlivými segmenty, dále sportovními produkty a jejich specifikaci, která podmiňuje úspěšnost jejich prodeje. Studenti pracují na modelových úlohách v oblasti marketingu a sponzorování zadaných sportovními organizacemi ČR.
Literatura
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (04.11.2010)

ČÁSLAVOVÁ, E. Management sportu. 1. vydání. Praha: East/West Publishing, 2000. 172 s. ISBN 80-7219- 010-5.

MULLIN, B.J., HARDY, S., SUTTON,W.A. Sportmarketing. Leeds: Human Kinetics Publishers, 2000. p.441. ISBN 0-88011- 877-6.

BRUHN, M., MUSSLER,D. Sponsoringfibel. Frankfurt am Main: Deutscher Sportbund, 1991. 76 s. ISBN 3-89152-144-8.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama. Praha : Grada., 2003. 122 s. ISBN 80-2470-0557-5.

HANNAGAN, T. Marketing pro neziskový sektor. Praha : Management Press, 1992. 205s., ISBN 80-85943-07-7.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (04.11.2010)
Požadavky na klasifikovaný zápočet:
  • zpracování modelové úlohy, 70%tní úspěšnost v testu

Sylabus
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (04.11.2010)

Semináře:

1. Uplatnění marketingu ve sportu.

2. Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.

3. Produkty obchodovatelné ve sportu. Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.

4. Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.

5. Tržní situace ve sportu.

6. Modelová úloha (zadání) - návrh prodeje produktů pro sportovní organizaci.

7. Dílčí koncepty marketingu ve sportu. Sportovní reklama a její vlastnosti.

8. Prodej reklamy ve sportovním zařízení. Propagační strategie pro sportovní zařízení.

9. Techniky prodeje reklamy ve sportu - hodnocení účinnosti. Reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.

10. Sponzorování sportu. Hlediska firem v pozici sponzorů. Nabídka pro sponzory.

11. Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.

12. Marketingový plán pro tělovýchovné a sportovní služby

13. Finanční plán pro tělovýchovné a sportovní služby. Marketingový výzkum zařízení placených tělovýchovných a sportovních služeb

14. Zhodnocení zpracované modelové úlohy. Test

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK