PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
International marketing - PMNG057N
Anglický název: International Marketing
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Jakub Štědroň, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (02.04.2010)
The aim is to introduce the students into the problems of the international marketing, including international communication, and regarding also the intercultural differences. The course will also include some related domains. We will also discuss the international sports environment, and the respective international marketing for this field.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)

Students will learn to work in an international marketing environment and design international projects.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)

essay

oral exam

Literatura -
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (02.04.2010)

1. Onkvisit, Sak, Shaw, John J.: International marketing: analysis and strategy / Sak Onkvisit, John J. Shaw. - 3rd ed., Prentice-Hall, 1997

2. Machková H.: Mezinárodní marketing, 2. vydání, Praha: Grada 2006

3. Antonides, G, van Raaij, W.F.: Consumer Behaviour: A European Perspective, Wiley, 1998

4. Nový, I., Schroll-Machl, S.: Spolupráce přes hranice kultur, Praha: Management Press, 2005

5. Foret, M.: Marketingová komunikace, Brno: Computer Press, 2006

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (02.04.2010)

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

  • Elaborating a semester paper on a chosen theme
  • 70 % success in the obligations during the semester (tests, case studies)
  • 70 % success at the examination test

Sylabus -
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (02.04.2010)

Obsah výuky:

1. - 2. International environment and entrepreneurship, forms of entering the international markets.

3. - 4. International marketing strategies and planning.

5. Segmentation of international markets.

6. - 7. International branding policies and communication, influence of cultures.

8. - 9. International product policies.

10. - 11. International promotion and distribution.

12. - 13. International sports and related marketing.

14. Test.

Studijní opory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)

The ZOOM online communication platform (login via link - e-mail distribution) will be used to transfer information, knowledge and expertise to the students. Furthermore, the MOODLE platform (login via SIS) will be used for possible distribution of materials or testing.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK