PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
CJ I – management sportu – AJ - PJAZ199N
Anglický název: CJ I - Professional Language - Sports management (English)
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 16 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. William Morea Crossan, Ph.D.
Vyučující: Mgr. William Morea Crossan, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (01.07.2022)
Výuka anglického jazyka je zaměřena na porozumění a interpretaci odborných textů. Cílem je rozšíření jazykové kompetence na oblast managementu tělesné výchovy a sportu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. William Morea Crossan, Ph.D. (29.08.2023)

1.    Rozšířit anglickou odbornou slovní zásobu v oblastech organizace sportu, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií.
2.    Porozumět komplexním anglickým textům z oblasti sportovní organizace, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií.
3.    Analyzovat anglické případové studie z oblasti sportovní organizace, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií.
4.    Provést brainstorming možných řešení zadaných případových studií.
5.    Najděte podobnosti a rozdíly mezi organizací sportu, managementem, marketingem, public relations a sociálními médii v jiných kontextech a v kontextu českého sportu.
6.    Hypotetizujte možné aplikace z probíraných případových studií na český sportovní kontext.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (01.07.2022)

Angličtina

MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON, WA.: Sport Marketing. Human Kinetics, 2014. ISBN 9781450424981

PEDERSEN, P., THIBAULT, L.: Contemporary Sport Management. Human Kinetics, 2014. ISBN 9781450496919

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (01.07.2022)
  • Pravidelná docházka do výuky. Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 absencí a více se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
  • V průběhu semestru písemné zpracování vybraného tématu a jeho ústní prezentace (cca 8 - 10 min.; písemná příprava na základě studia odborné literatury v anglickém originále).

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (06.09.2019)
Obsah

1. Sportovní organizace v anglosaských zemích/v Německu, Rakousku a Švýcarsku

2. Sport jako produkt a obchod

3. Management sportu

4. Marketing ve sportu

5. Public relations ve sportovních organizacích

6. Sponzoring ve sportu

7. Management volného času

8. Management sportovních zařízení

Poznámka:

Při koncipování jazykového kurzu zaměřeného na odborný jazyk je nezbytné zohlednit rovněž lingvodidaktické hledisko, což se promítá do počtu zvolených tematických okruhů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK