PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Evidence-based practice - PFYZ239C
Anglický název: Evidence-based practice
Zajišťuje: Katedra fyzioterapie (51-300400)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina, čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Dagmar Pavlů, CSc.
Vyučující: doc. PaedDr. Dagmar Pavlů, CSc.
PhDr. Ivana Vláčilová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (09.10.2023)
Praxe založená na důkazech představuje integraci nejlepších výzkumných důkazů s klinickou odborností a preferencemi pacientů, která pro oblast fyzioterapie je v současné době velmi důležitá. Předmět je intenzivním programem, ve kterém participuje několik univerzit, které realizují studijní programy fyzioterapie. Do intenzivního programu jsou zařazeny přednášky k tématice EBP, praktická cvičení, on-line setkání a individuální činnost studentů jakož i práce v pracovních skupinách.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (09.10.2023)

Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvování:

  • je schopen popsat fyzioterapii založenou na důkazech a praxi založenou na důkazech
  • je schopen vysvětlit podobnosti a rozdíly ve fyzioterapeutických postupech a praxí mezi různými zeměmi, a to na základě národních a mezinárodních fyzioterapeutických doporučení
  • je schopen vyhodnotit fyzioterapeutické metody a postupy na základě poznatků založených na důkazech

Literatura - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (24.10.2023)

Fetters, L., Tilson, J. (2018). Evidence Based Physical Therapy (2nd ed.). F.A. Davis Company.

Gawlik K. (2020). Evidence-Based Physical Examination: Best Practices for Health & Well-Being Assessment. Springer Pub.

Herbert, R., Jamtvedt, G., Hagen, K.B., Elkins, M.R. (2022) Practical Evidence-Based Physiotherapy (3rd ed.). Elsevier.

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (18.10.2023)

Elaboration and presentation of seminar papers

Final verification of knowledge

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (18.10.2023)

Theory

  1. Introduction to the Evidence – Based-Physiotherapy
  2. EBP and resource searchers
  3. EBP and McKenzie (MDT)
  4. EBP and spinal cord injuries
  5. Physical therapy treatment for urinary incontinence in neurological patient
  6. Aquatic therapy in Parkinsone disease
  7. EBP and back pain
  8. Neurological standardzeid assessments
  9. Health bebefits of Nordic walking in chronic non-communicable diseases
  10. EBP and older adults home-based physiotherapy
  11. Limits in EBP
  12. EBP in sports

 

Lab:

  1. EBP in children with disabilities
  2. EBP, sport and young adults: prevention of sport injuries
  3. EBP and sport injuries 
  4. EBP and Nordic walking
  5. EBP and ergonomics at work
  6. EBP and aquatic therapy
  7. EBP and urinary incontinence
  8. EBP and spinal cord injuries
  9. EBP and back pain
  10. EBP and McKenzie
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK