|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D. (09.11.2023)
Student má znalosti a vědomosti v problematice výběru cvičení a metodických postupů při návratu sportovce po zranění. Student se seznamuje s pracovními postupy při individuální přípravě sportovce po zranění s ohledem k typu a průběhu zranění. Student prokazuje kompetenci vedení individuální rekondiční přípravy zraněného sportovce s ohledem k typu a průběhu zranění. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)
ANDERSON, M. K. AND G. P. PARR Foundations of athletic training: Prevention, assessment, and management. Edtion ed.: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2013. ISBN 1451116527. ENGEBRETSEN, L. AND R. BAHR Why is injury prevention in sports important. Sports injury prevention (pp. 1Á6). Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell, 2009. BAHR, R. AND S. MÆHLUM Clinical guide to sports injuries. Edtion ed.: Human Kinetics, 2004. ISBN 0736041176. HOJKA, V., BRÁZDOVÁ, K., KAPLAN, A., FEHER, J. Pozitivní účinek kryoterapie na výkon ve sprintu v plném tréninkovém zatížení. Rehabilitácia. 2016, 53, 4, s. 240 - 246. HRÁSKÝ, P., KAPLAN, A., TEPLAN, J., MALÝ, T., ZAHÁLKA, F. Využití přístroje MFT S3 CHECK pro hodnocení účinku vybraných rekondičně rehabilitačních postupů u hráčů fotbalu po plastice LCA. Česká kinantropologie, vol. 15, 2011, no. 3, s. 139 - 148. JEBAVÝ, R., HOJKA, V., KAPLAN, A. Rozcvičení ve sportu. Edtion ed. Praha: Grada, 2014. JEBAVÝ, R., HOJKA, V., KAPLAN, A. Kondiční trénink ve sportovních hrách na příkladu fotbalu, ledního hokeje a basketbalu. Praha: Grada, 2017. KAPLAN, A., ROHULÁNOVÁ, A., TVRZNÍK, A. Hodnocení reakce chodidla oporové nohy na různé směry sklonu běžeckého pásu. In ČILLÍK, I., PUPIŠ, M., PUPIŠOVÁ, Z., KUŠNÍROVÁ, N. (eds.). Recenzovaný vedecký zborník z medzinárodnej vedeckej konfrencie Atletika 2014. Banská Bystrica: FF UMB, 2014, s. 156 - 168. KOMI, P. V. The Encyclopaedia of Sports Medicine, Neuromuscular Aspects of Sports Performance. Edtion ed.: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 1444348302. MALÝ, T., ZAHÁLKA, F., MALÁ, L., KAPLAN, A. Kicking performance diference between two young national soccer team. Sport Science, 2015, 8(2), 64-68. VINDUŠKOVÁ, J. Abeceda atletického trenéra. Grada, Praha, 2003. ENOKA, R. Neuromechanics of Human Movement 5th Edition. Edtion ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2015. ISBN 9781492503347. FAIGENBAUM, A.D. AND WESTCOTT, W. Youth Strength Training. Edtion ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2009. ISBN 9780736087612. HAFF, G. G. AND N. T. TRIPLETT Essentials of strength training and conditioning 4th edition. Edtion ed.: Human kinetics, 2015. ISBN 149250162X. HENSEN, D. AND KENNELY, S. Plyometric Anatomy [online]. [Champaign, Il]: Human Kinetics, 2017. MCGINNIS, P. Biomechanics of sport and exercise. Edtion ed.: Human Kinetics, 2013. ISBN 0736079661. MORROW JR, J. R., D. MOOD, J. DISCH AND M. KANG Measurement and Evaluation in Human Performance, 5E. Edtion ed.: Human Kinetics, 2015. ISBN 1450470432. PRENTICE, W. AND D. ARNHEIM Principles of athletic training: A competency-based approach. Edtion ed.: McGraw-Hill Higher Education, 2013. ISBN 0077739264. STULL, K. Complete Guide to Foam Rolling. Edtion ed.: Human Kinetics, 2017. ISBN 1492545600. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)
Přednášky: 1. Teoretické základy rekondice ve sportu 2. Problematika zranění ve sportu 3. Zastoupení rehabilitace a fyzioterapie v rekondici ve sportu 4. Strategický postup při rekondici po zranění 5. Problematika funkčního testování v období rekondice 6. Individuální přístup v průběhu rekondice vzhledem k oblasti a typu zranění 7. Zadání didaktických výstupů a tvorba písemné podoby didaktického výstupu. Kontrolní prověření teoretických znalostí.
Cvičení: 1. Funkční testování na začátku a v průběhu rekondice 2. Přehled cvičení na rekondici po zranění dolní končetiny 3. Přehled cvičení na rekondici po zranění horní končetiny 4. Přehled cvičení na rekondici po zranění v oblasti trupu 5. Didaktické výstupy I. 6. Didaktické výstupy II. 7. Didaktické výstupy III. |