PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Alternativní školy a zařízení - OSST395
Anglický název: Alternative Schools and Institutions
Zajišťuje: Studijní oddělení (41-STUD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2006
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Je zakončen společnoui zkouškou ze tří disciplin.
Staré označení: AŠZA
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2012)
Srovnání tradiční přísné autoritativní školy se školou svobodnou, jednotlivé druhy škol, a proudů reformního hnutí;
Literatura
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2012)

Rýdl, K.: Vybíráme školu pro svoje dítě. Grada, Praha 1993

Zelinková, O.: Pomoz mi, abych to dokázal. Portál, Praha 1997.

Sylabus
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2012)
Cíl kurzu:
Nabídnout studentům příležitost ke kritické komparaci #tradiční školy" se #školou svobodnou" a dalšími alternativními pedagogickými směry, prezentovat jednotlivé proudy reformního hnutí s ohledem na jejich využití ve speciální pedagogice.

Obsah kurzu:
# Úvodní přednáška - Myšlenka svobodné výchovy ve vývoji společnosti. Alternativní proudy ve výchově a vzdělávání osob s postižením

# Prezentace projektů "Začít spolu", přednáška, přímá skupinová práce studentů

# Camphillské hnutí - alternativa v podpoře člověka s postižením

# Waldorfské hnutí. Svobodná škola. Alternativní edukační metody

# Náslech a hospitace: v ZŠ Hasova, Praha 4,Modřany, škola pracuje dle projektu Začít spolu, Waldorfské hnutí - alternativní vých. a vyuč. metody, škola Marie Montessorieové a její hlavní pedagogické prvky

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK