PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sociální psychologie - ORVZ17203
Anglický název: Social Psychology
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
V předmětu se studenti seznámí s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Získají teoretická východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální skupiny. Osvojí si dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a pro jejich interpretaci.
Literatura
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)

 

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3

 

HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie.Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-118-4.

 

HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1.

 

NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. vyd. rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679-9.

 

VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)

Ústní zkouška v rozsahu doporučené literatury.

Sylabus
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)

1. Sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních a skupinových vztahů.

2. Diagnostika sociálních vazeb.

3. Autorita a její přijetí skupinou.

4. Pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti, motivace, zájmu.

5. Utváření hodnotového systému.

6. Modely způsobů výchovy, vývoj dětí při různých formách způsobů výchovy.

7. Možnosti vyrovnávání se s náročnými životními situacemi.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK