Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
Co je to krize? Co ovlivňuje průběh a intenzitu krize? Kdo může pomoci lidem v krizi? Provázení klienta jeho náročnou životní situací? Jak je možné lidem v krizové situaci pomoci? To jsou základní otázky, na které se budou snažit odpovědět lektoři. Seminář bude provázen řadou kazuistik z praxe.
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
What a crisis is? What affects crisis development and intensity? Who can help people in crisis? Who can lead a client through a difficult life situation? Is it possible to help people in crisis situation? These are basic questions the lecturers will try to answer. Many case studies will be studied in this workshop as well.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
Cílem předmětu je seznámit studenty s dětmi v krizových životních situacích.
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
The goal of the subject is to introduce the problem of crisis situation.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
Předpokladem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích (min. 100 %) a zpracování zadaného úkolu (témata budou nabídnuta na úvodním semináři).
Sylabus -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
1.úvod do problematiky krizové intervence
2. základní rozdělení, subjekty krizové intervence
3. krizová intervence z pohledu interdisciplinární spolupráce
4. krize jedince a její obraz ve společnosti
5. pojmy krize a krizová intervence
6. rozdíly mezi krizovou intervencí tváří v tvář a telefonickou krizovou intervencí
7. telefonická krizová intervence - specifika, výhody a omezení
8. příklady konkrétní situace krizové intervence
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
1. Basic divisions, subjects of crisis intervention
2. Crisis intervention from interdisciplinary cooperation´s point of views
3. Crisis of an individual and its picture in society
4. Crisis and crisis intervetion as terms
5. Differences between face to face crisis intervetion and telephone crisis intervention
6. Telephone crisis intervention - specifics, advantages and limits
7. Examples of specific situations of crisis intervention