Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.04.2013)
Aspekty a možnosti integrace SP do škol běžného typu (MŠ,ZŠ,SŠ,SOU). Individuální vzdělávací plány, hodnocení, legislativní rámec.
Systém středoškolského vzdělávání SP. Problém přechodu ze ZŠ pro SP na SŠ pro SP.
Možnosti a způsoby výběru vhodné SŠ pro SP. Mimoškolní vzdělávání SP.
Charakteristika komunikace sluchově postižených osob v dospělosti a ve stáří. Endogenní a exogénní činitele ovlivňující volbu komunikačního systému.
Profesní orientace SP a jejich uplatnění. Celoživotní vzdělávání a možnosti rekvalifikace. Občanská sdružení SP a zájmové organizace, spolky a kluby.Význam televize, rozhlasu, videa.Význam knih a časopisů.
Zákon o znakové řeči. Prováděcí předpisy a problematika tlumočení.
Samostatný život SP, manželství a rodina, slyšící dítě v neslyšící rodině.
Sociálně patologické jevy u SP mládeže a dospělých a možnosti řešení. Duševní zdraví a hluchota. Krizové situace v průběhu života sluchově postižených a jejich řešení.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.04.2013)
HRUBÝ,J.: Průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I.,II..FRPSP,Praha 1998,99.
STRNADOVÁ,V.: Jaké je to neslyšet?ČUN,Praha 1995.
STRNADOVÁ,V.:Potom ti to povíme.ČUN,Praha 1994.
Učebnice a metodické průvodce škol pro sluchově postižené, školní dokumenty, časopisy pro sluchově postižené.