PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
TZP dítě předškolního věku - ORSP18605
Anglický název: Severely disabled pre-school child
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)
Psychomotorické zvláštnosti dětí s tělesným postižením v předškolním věku. Nejčastější typy tělesných postižení a psychosociální situace TZP dítěte. Speciálně pedagogická diagnostika motoriky a řeči u TZP dětí. Didaktická a technická podpora TZP dítěte v předškolním věku. Využití hry v terapeutickém kontextu, principy herní práce. Systém spec.pedagogických zařízení pro předškolní výchovu a vzdělávání TZP dětí. Raná péče, principy, formy, zásady. Dítě s TP před nástupem školní docházky, otázky školní zralosti. Nemocné dítě a zdravotně oslabené dítě předškolního věku - problematika přijetí, prožívání a racionálního zpracování nemoci, odraz v projevech, zásady psychoterapeutického a výchovného vedení dětí po čas jejich hospitalizace.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)

MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno, Paido 2000.

SVOBODOVÁ,J. Předškolní příprava dítěte s postižením hybnosti v SPC. MU, Brno 1997

VÍTKOVÁ,M. Somatopedické aspekty. Paido, Brno 1999

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK