PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychopedická diagnostika - ORSP18502
Anglický název: Psychopedical Diagnostics
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.04.2013)
Studenti se seznámí s problematikou psychopedické diagnostiky. Psychopedická diagnostika a její místo ve speciálně pedagogické a pedagogické diagnostice. Historie psychopedické diagnostiky. Přehled diagnostických metod a jejich využití v psychopedické diagnostice. Diagnostika v jednotlivých vývojových obdobích. Oblasti speciálně pedagogické diagnostiky se zvláštním zaměřením na psychopedickou diagnostiku. Zaměření diagnostické činnosti v období vstupním, adaptačním, průběžná diagnostika a diagnostická činnost v období závěrečném. Testy používané v rámci psychopedické diagnostiky. Hodnocení adaptivního chování. Diagnostické škály (Vinelandská škála, P-A-C archy).
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.04.2013)

ČERNÁ, M. - NOVOTNÝ, J. - STEJSKAL, B. - ZEMKOVÁ, J.: Kapitoly z psychopedie.

ČERNÁ, M. - STEJSKAL, B.: K otázkám psychopedické diagnostiky. Otázky defektologie. 28.9.1985/86.

KOŠČ, L.: Príspevok psychológa k problematice speciální - pedagogické diagnostiky. Otázky defektologie, 21.1.1978.

LANGER, S.: Mentální retardace.

MOJŽÍŠEK, L.: Základy pedagogické diagnostiky. SPN, Praha 1986.

MONATOVÁ, L.: Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Paido, Brno 1996.

SVOBODA, J. Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál, 1991.

SVOBODA, J.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001.

ŠVANCARA, J. a kol. Diagnostika psychického vývoje. Praha: Avicenum, 1980.

ŠVARCOVÁ, I.: Mentální retardace. Portál, Praha 2001.

VAŠEK, Š.: Speciální pedagogická diagnostika a prognostika. Bratislava 2001.

VÍTKOVÁ, M.: Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením I. Základní informace. Speciálně pedagogická pedagogika. IPPP, Praha 2001.

ZELINKOVÁ, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Portál, Praha

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK