PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aplikovaná didaktika FJ na ZŠ a SŠ I - ORFJ06024
Anglický název: Applied French Language Didactics at Primary and Secondary School I
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/14, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Silva Machleidtová
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: ESSEROVK (06.03.2013)
Poslání, cíle a obsah výuky CJ a francouzštiny jako cizího jazyka zvláště. Nové pohledy na potřebu CJ vzdělávání, výchova k evropské sounáležitosti. Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio. Teoretická východiska didaktiky cizích jazyků: psychologická - komunikace verbální a neverbální, psychologické determinanty osvojování CJ, psychologie vyučování a osvojování CJ z hlediska učitele a žáka. Pedagogická - hlavní činitelé CJ vyučování, finální profil učitele CJ. Lingvistická - integrační tendence ve vývoji aplikované lingvistiky (C.R.E.D.I.F), popis jazyka pro účely CJ vyučování, problém mezijazykového transferu. Metodologie a metodické směry v historii cizojazyčného vyučování: gramaticko-překladová, přímá, zprostředkovací, audioorální, audiovizuální strukturně globální, komunikativní přístup.
Literatura
Poslední úprava: ESSEROVK (06.03.2013)

BOYER, H. Nouvelle introduction ? la didactique du FLE. Paris: CLE International, 1990.

Cizí jazyky - časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům, Praha.

CUQ, J.-P. Cours de didactique du français langue étrang?re et seconde. Grenoble: Presse universitaire de Grenoble, 2002

CUQ, J.-P. Dictionnaire de didactique du français langue étrang?re et seconde. Paris: CLE International, 2003

FENCLOVÁ, M. Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha: UK PedF, 2003.

HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

CHODĚRA, R.; RIES, L. Výuka cizím jazykům na prahu nového století. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999.

CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia, 2006

GIRARD, D. Enseigner les langues: méthodes et pratiques. Paris: Bordas, 1995.

Le français dans le Monde: la revue internationale des professeurs de français. Hachette

MOIRAND, S. Enseigner ? communiquer en langue étrang?re. Paris: Hachette, 1982.

Portfolio européen de langues. Strasbourg : Conseil de l'Europe ; 2000.

Podpora jazykového vzdělávání a jazykové rozmanitosti. Akční plán 2004 - 2006.

Praha: Socrates, 2004

ROBERT, J.-P. Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris : OPHRYS, 2002.

Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc : UP Olomouc, 2002

ZARATE, G.: Enseigner une culture étrang?re, Hachette, 1986.

ZARATE, G.: Représentation de l'étranger et didactique des langues, Didier Crédif, 1995.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK