PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Metodiky zájmových činností - OPVY14013
Anglický název: Methodology of Leisure Activities
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jiřina Pávková
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Pochopení významu zájmových činností jako významné součásti volného času, získání přehledu o základních druzích zájmových činností, o jejich výchovných cílech, obsahu, metodách a formách. Osvojení základních metodických vědomostí i vybraných praktických dovedností, inspirace pro další sebevzdělávání.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)

HÁJEK, B. - PÁVKOVÁ, J. a kol.: Školní družina. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-268-3.

MACHKOVÁ, E. : Metodika dramatické výchovy. Praha: Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5

HANZOVÁ,M.- HUTAŘOVÁ, J.: Současní čeští spisovatelé knih pro děti a mládež. Praha:UIV Tauris, 2003. ISBN 80-211-0461-9

DYTRTOVÁ, R.-VODÁKOVÁ, J.: Praktické činnosti I. Praha:UK Pedagogická fakulta, 1999, ISBN 80-86039-89-7

Literatura k distančnímu studiu:

HÁJEK, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti, texty pro distanční studium. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-265-1

Sylabus
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
  • cíle, obsah, metody a formy zájmových činností, zájmové činnosti spontánní

a organizované, organizační formy zájmových činnost;

  • způsoby motivace k zájmovým činnostem, řešení vztahu mezi principem dobrovolnosti

a pedagogického ovlivňování;

  • zájmový útvar jako specifický druh sociální skupiny;
  • přehled subjektů realizujících organizované zájmové činnosti, osobnost vedoucího

zájmových útvarů ( zvl. podíl odbornosti a sociálních dovedností, sociální role);

  • struktura schůzky zájmového útvaru, příprava vedoucího na schůzku, participace

členů zájmového útvaru na přípravě, realizaci a hodnocení činností;

  • způsoby řešení neobvyklých výchovných situací, základní předpisy a právní normy

pro činnost zájmových útvarů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK