PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vývojová psychologie - OPVY14011
Anglický název: Developmental Psychology
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jiřina Pávková
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Cílem je poskytnout studentům základní informace z dané tematické oblasti, orientovat je ve studiu literatury, naučit je analyzovat své výchovné postupy, komunikovat své zkušenosti a korigovat je.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Doporučená literatura:
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Grada, 2007. 978-80-7367-273-7.

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.

LANGMAIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. 80-247-1284-9.

ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1174-4.

VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.

PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha : Academia, 2003. ISBN 80-200-1086-6.

ŘÍČAN Cesta životem. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.

SMÉKAL, V. Pozvání do psychologie osobnosti: Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno : Barrister a Principal, 2002. ISBN 80-85947-81-1.

Sylabus
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
  • uvedení do vývojové psychologie;
  • faktory a prostředí, působící na vývoj;
  • periodizace vývoje;
  • citlivá období, krizová a zlomová období ve vývoji;
  • vývojové potenciality - jejich blokování a využívání (aktualizace);

současné dítě - proměny dětství v naší době - důsledky pro vychovatele.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK