PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogika volného času - OPVY14007
Anglický název: Leisure Time Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jiřina Pávková
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Ve výuce se studenti seznámí se základními pojmy pedagogiky volného času, budou analyzovat výchovné aspekty volnočasových aktivit v rozvoji osobnosti dítěte a dospívajícího, výchovné aspekty životního stylu. Zaměří se zejména na sociální dimenzi volného času a na jeho náplň. Další část výuky bude orientována na získání přehledu možného působení pedagoga volného času a na formování jeho osobnostních předpokladů.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)

Pávková, J., Hájek, J., Hofbauer, B., Hrdličková, V., Pavlíková, A. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 3. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2002

Literatura k distančnímu studiu:
HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha : UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1.

Sylabus
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
  • východiska, souvislosti a perspektivy pedagogiky volného času;
  • pedagogika volného času jako vědní obor, základní pojmy pedagogiky volného času;
  • prostředí a účastníci volnočasových aktivit;
  • rysy a tendence výchovného zhodnocování volného času;
  • výchova ve volném čase;
  • funkce, cíle, podmínky, prostředky, principy výchovy ve volném čase;
  • psychologické aspekty výchovy ve volném čase;
  • osobnost vychovatele, pedagoga volného času.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK