PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Filozofické základy výchovy - OPVY14002
Anglický název: Introduction to Philosophy of Education and Social Thought
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Cílem je seznámit studenty se základními filosofickými pohledy na výchovu a vzdělávání a kultivaci vztahu člověka ke světu a k sobě samému. Seznámení posluchačů s aktuálními problémy, které se v širším společenském kontextu dotýkají práce pedagogických pracovníků. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)

Cílem je seznámit posluchače se základními filozofickými pohledy na výchovu a vzdělávání a kultivaci vztahu člověka ke světu a k sobě samému. Upozorňuje na aktuální problémy, které se širším společenském kontextu dotýkají práce pedagogů.

Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)

PROKEŠOVÁ, M. Filosofie výchovy. Ostrava : PedF OU, 2004. ISBN 80-7042-693-4.

SEMRÁDOVÁ, I. Etika. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-403-0.

Pelcová, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha : Institut sociálních vztahů, 2001. ISBN 80-85866-64-1.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)

Požadavky ke zkoušce: vypracování písemné práce (bližší údaje předá vyučující při první konzultaci), ústní zkouška na základě písemné práce.

Sylabus -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
  • charakteristika současného stavu společnosti z pohledu sociálního, filosofického, ekonomického,

politického a filozofického;

  • základy filosofie výchovy;
  • rozbor vybraných problémů, týkajících se pedagogických pracovníků ve vztahu k veřejnému mínění;
  • etika učitelské a vychovatelské profese.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK