Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Předmět seznamuje studenty s povahou pedagogiky jako vědy, vede k osvojení současné pedagogické terminologie. Pozornost je věnována nejen základním kategoriím obecné pedagogiky, ale také vybraným otázkám učitelského a vychovatelského povolání, českému vzdělávacímu systému a jeho perspektivám v evropském kontextu.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Learning outcomes of the course unit The subject acquaints students with the nature of pedagogy as a science and leads to the acquisition of contemporary pedagogical terminology. Attention is paid not only to the basic categories of general pedagogy, but also to selected issues of the teaching and educational profession, the Czech educational system and its perspectives in the European context.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Studující se seznámí se soudobou pedagogickou teorií, se základní terminologií a strukturou oboru. Poznatků využije při posouzení rozdílných náhledů na pedagogiku i při dalším studiu.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Students will learn contemporary pedagogical theory, basic terminology and structure of the field. It will use the knowledge to assess different views on pedagogy and further studies.
Literatura -
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2013)
JůVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997.
PRůCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005.
PRůCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod od studia oboru. Praha: Portál, 2006.
SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.
VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H a H, 2000.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
JůVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997.
PRůCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005.
PRůCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod od studia oboru. Praha: Portál, 2006.
SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.
VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H a H, 2000.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Zkouška má písemnou formu - předpokládá se porozumění jednotlivým pojmům a tématům. Student má 3 pokusy, z toho dva opravné.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
The exam has a written form - it is supposed to understand individual terms and topics.The student has 3 attempts, two of which are corrective.
Sylabus -
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (03.09.2013)
1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací.
2. Pedagogika jako věda, základní terminologie a její proměny.