PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika společenskovědních předmětů - OPSS1419
Anglický název: Didactics of Social Science Subjects
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Zk [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (27.10.2019)
Předmět poskytuje prostor pro praktické využití didaktických dovedností při tvorbě školních vzdělávacích programů společenskovědních oborů na základních i středních školách. Předmět poskytuje náměty pro vhodné zařazování učiva z oblasti "Člověk a společnost" do tematických plánů základních a středních škol. Rozvíjí didaktické znalosti a dovednosti v oblasti plánování vyučovacího procesu a jeho reflexe.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (27.10.2019)

Cílem předmětu je prohlubování znalostí oborové didaktiky společenskovědních předmětů se zaměřením na sekundární  a terciární vzdělávání.Cílem předmětu je praktické využití didaktických dovedností při tvorbě školních programů zaměřených na problematiku společenských problémů a prevenci společensky nežádoucích jevů u dětí a mládeže na středních školách.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (28.10.2019)

Kasíková, H. (1997).  Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál. ISBN 80-7178-167-3.

 

Kyriacou, Ch.  (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-434-2

 

Petty G. (2013) Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4

 

Skalková, J. (2007). Obecná didaktika.2007Praha : Grada. ISBN 978-80247-1821-1.

 

 

 

Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. ISBN 80-7178-262-9

 

Kalhoust Zdeněk, Obst Otto. Školní didaktika. Portál 2002

 

 

Vališová, H., Kasíková, H. aj. (2007). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1734-0

 

 

 

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)

aktivní účast v semínáři

 mikrovýstup

vzorové přípravy

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK