PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogicko-psychologická diagnostika - OPSS1416
Anglický název: Educational and psychological diagnostics
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Předmět poskytuje studentům uvedení do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje diagnostická kritéria, diagnostický proces a vybrané diagnostické metody. Motivuje k cílené spolupráci učitele s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí, žáků a studentů. Ve shodě se současnou legislativou konkretizuje kompetence pracovníků školního poradenského pracoviště, resp. školského poradenského zařízení.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Poskytnout studentům informace o diagnostických metodách a postupech, které jsou aktuálně využívány v praxi.

Deskriptory
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)

HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF.

HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum.

MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.

SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.

VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum.

ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)

Požadavky k zápočtu:

100% účast nebo kazuistika žáka.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)

Základní diagnostické pojmy, etika v diagnostickém procesu.

Oblasti diagnostiky. Diagnostický postup.

Systém poradenství ve školství. Diagnostika ve školním poradenském pracovišti. Diagnostika ve školském poradenském zařízení.

Charakteristika vybraných diagnostických metod, specifických diagnostických situací, závěrů, doporučení, podpůrných opatření.

Ilustrace vybraných psychologických a speciálně-pedagogických testů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK