PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a využití didaktických testů - OPNZ1P023B
Anglický název: Development and Use of Didactical Tests
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022 do 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Vyučující: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Prerekvizity : OPNZ1P001A
Anotace
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (07.01.2024)
Předmět připravuje studenty na jejich samostatné vytváření a využívání didaktických testů. Důraz je kladen na konstrukci didaktického testu a následné vyhodnocení dat z didaktického testu jako je analýza vlastnosti jednotlivých testových úloh, rozložení skórů testovaných a hodnocení kvality celého didaktického testu. Studenti se seznamují i s mezinárodními standardizovanými testy.
Cíl předmětu
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (07.01.2024)

Studující navrhují vlastní didaktický test ze svého oboru, zpracovávají data získaná z didaktických testů, charakterizují standardizované testy a modely srovnávání didaktických testů.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (15.09.2019)
American Educational Research Association., American Psychological Association., National Council on Measurement in Education., & Joint Committee on Standards for Educational and Psychological Testing (U.S.). (2014). Standards for educational and psychological testing.
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
Chráska, M. (2002). Didaktické testy ve školní praxi. Brno: Paido
Jelínek, M., Květon P., & Vobořil, D. (2011). Testování v psychologii: Teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování.
Shults, K.S., Whitney, D.J., & Zickar, M.J. (2014). Measurement Theory in Action: Case Studies and Exercises. New York: Routledge.
Sylabus
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (07.01.2024)

Sylabus:

1. Druhy didaktických testů.
2. Typy testových úloh.
3. Postup konstrukce didaktického testu.
4. Vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost.
5. Analýza distraktorů.
6. Rozložení skórů testovaných.
7. Validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet.
8. Standardizace testu.
9. Příklady standardizovaných testů studijních předpokladů
10. Modely srovnávání testů.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (15.09.2019)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8009

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK