PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Zdravotní gramotnost pro učitele - OPNZ1P004B
Anglický název: Health Literacy for Teachers
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
Prerekvizity : OPNZ1P001A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (02.01.2024)
Předmět zprostředkuje studentům systém znalostí, který jim usnadní kriticky posuzovat zdravotní informace se zvláštním zřetelem k problematice výchovy a vzdělávání. Studenti by měli na základě vlastní reflexe klíčových konceptů zdraví a nemoci pochopit význam široce pojaté zdravotní gramotnosti pro úspěšnou profesní činnost učitele. Cílem předmětu je motivovat studenty k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (14.09.2019)

HAMPLOVÁ, D. a kol. (2014). Rodina a zdraví – jejich vzájemné souvislosti. Praha: Sociologické nakladatelství.

HOLČÍK, J. (2010). Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita.

KEBZA, V. (2005). Psychosociální determinanty zdraví. Praha: Academia, 2005.

KŘIVOHLAVÝ, J. (2009). Psychologie zdraví. Praha: Portál.

KŘIVOHLAVÝ, J. (2002). Psychologie nemoci. Praha: Grada Publishing.

MARMOT, M.; WILKINSON, R. G. Et al (2006). Social Determinants of Health. Oxford: Oxford University Press.

PTÁČEK, R., BARTŮNĚK, P. a kol. (2016). Kontroverze současné medicíny. Praha: Mladá fronta.

SCHWARTZBERG, J. G. et al. (2005). Understanding Health Literacy. New York: American Medical Association.

ŠMÍDOVÁ MATOUŠOVÁ, O., TOLLAROVÁ, B., ČADA, K. a kol. (2017). Po stopách moci v nemoci: O morálce, moci a komunikaci v českém zdravotnictví. Praha: Sociologické nakladatelství.

ZVÍROTSKÝ, M. (2010). Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (10.03.2024)

https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8012

Heslo pro hosty: Akreditace2024

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK