PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a využití didaktických testů - OPNZ0P105B
Anglický název: Construction and Use of Achievement Tests
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Prerekvizity : OPNZ0P101A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg Kateřina Esserová, DiS.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)
Předmět připravuje studenty na jejich samostatné vytváření a využívání didaktických testů. Studenti se seznamují i s mezinárodními standardizovanými testy jako je GRE.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)

Cílem předmětu je, aby se studenti naučili samostatně navrhovat a užívat didaktické testy. Při tom mají využívat taxonomie klasifikování (ne)kognitivních cílů s ohledem na svůj obor. Studenti se naučí zpracovávat data získaná z didaktických testů pomocí klasické teorie testů. Sekundárním cílem je, aby si vyzkoušeli práci se standardizovanými testy.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (18.02.2021)

Výuka bude tento semester probíhat online, pokud to bude vzhledem k aktuálni situaci nutné. I online výuka bude probíhat dle rozvrhu, link an online výuku https://meet.google.com/rue-ahwz-amn

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)

Byčkovký, P., & Kotásek, J. (2004). Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 54(3), 227-242.

Hopkins, K. D. (1998). Educational and Psychological Measurement and Evaluation. Needham Heights, MA : Allyn and Bacon.

Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada.

Chráska, M. (1999). Didaktické testy. Brno: Paido.

Shults, K.S., & Whitney, D.J. (2005). Measurement Theory in Action. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Šmejkalová, M., & Voňková, H. (2021). Tvorba a využití didaktických testů ve vyučovacím předmětu Český jazyk a literatura.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)

Klasifikovaný zápočet - seminární práce na vybrané téma týkající se využití didaktických testů.

Sylabus -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (06.03.2022)
  • Druhy didaktických testů.
  • Typy testových úloh.
  • Postup konstrukce didaktického testu.
  • Specifikační tabulka testu, klasifikování (ne)kognitivních cílů.
  • Vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost.
  • Analýza distraktorů.
  • Validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet.
  • Standardizace testu.
  • Příklady standardizovaných testů studijních předpokladů, modely srovnávání testů.

Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK