PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe na ZŠ s reflexí - OPNY4P023A
Anglický název: Pedagogical Practice in Basic Schools
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 25 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
PhDr. Karolína Záhořová
Prerekvizity : OPNY4P012A, OPNY4P013A
Je prerekvizitou pro: OPNY4P033A, OPNY4P032A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Předmět zahrnuje řízenou souvislou pedagogickou praxi studentů na základních školách pod supervizí oborového didaktika. Praxe probíhá na fakultních školách pod vedením zkušených pedagogů, kteří se zabývají výchovou k podpoře zdraví a průběžně se dále v této oblasti vzdělávají. Před nástupem na praxi absolvují studenti instruktážní seminář, během vlastní praxe absolvuje každý student určený počet hospitací a vlastních výstupů Samostatné výstupy studentů jsou didakticky analyzovány. Důraz je kladen na reflexi vlastního pedagogického působení v závěrečném semináři.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

 Studenti aplikují osvojené postupy z výuky oborové didaktiky do praxe. Studenti využívají praktické zkušenosti s prací s dětmi a s plánováním výuky a vyučováním. Vyhodnocují a posuzují vhodnost materiálně didaktických prostředků, které se fakultním učitelům při výchově ke zdraví osvědčily z pohledu vlastní výuky. Student reflektují vlastní praxi a analyzují připravený plán vyučovací hodiny.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 106 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu cvičení 10 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 19 hodin. Seminární práce 11 hodin, příprava na zápočet a zápočet 3 hodiny.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

KASÍKOVÁ, H. (2007). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.

KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK. 

VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada. 

MARÁDOVÁ, E. (2006). Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha: Fortuna.

MARÁDOVÁ E. (2014). Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.

MŠMT (2013). Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, platný od 1.9.2013. Praha : MŠMT.

OBST, O.& KALHOUST, Z. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.

PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Portál.

SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál.

Učebnice používané pro výuku výchovy ke zdraví.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

1. Seznámení s přidělenou fakultní školou a požadavky na praxi.

2. Práva a povinnosti studenta na praxi.

3. Tvorba oborového portfolia z praxe.

4. Didaktická analýza učiva.

5. Analýza dostupných učebnic.

6. Reflexe praxe.

7. Práce s portfoliem.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Vypracování zadaných úkolů do portfolia z praxe.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK