Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
Semináře vytvářejí prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů při tvorbě programů pro děti a mládež v rámci celoškolních a komunitních projektů. Semináře se zaměřují na dostupné didaktické materiály, projekty a programy podpory zdraví a bezpečí podle tematických oblastí výchovy ke zdraví. Aktivity semináře vedou k naplňování strategie podpory zdraví a bezpečí ve školách.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
The seminars create a space for the practical use of students' didactic skills in creating programs for children and youth in school and community projects. The seminars focus on available didactic materials, projects and health and safety promotion programs according to the thematic areas of health education. The activities of the seminar lead to the fulfillment of the strategy of health and safety promotion in schools.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro tvorbu školních a komunitních projektů v oblasti podpory zdraví a bezpečí. Cílem předmětu je propojit znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy pro tvorbu celoškolní strategie podpory zdraví.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
The aim of the course is to master the basic didactic procedures specific to the creation of school and community projects in the field of health and safety.The aim of the course is to combine knowledge of the didactics of health education for primary and secondary schools to create a school-wide health promotion strategy.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3
KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK.
VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada.
MIOVSKÝ, M. et al. Návrh doporučené struktury minimálního preventivního programu prevence rizikového chování pro základní školy. Vyd. 1. Praha: Klinika adiktologie, 1. LF UK v Praze a VFN v Praze ve vydavatelství Togga, 2012. 100 s. ISBN 978-80-87258-74-3.
Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm
SZÚ školní informační kanál
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3
KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK.
VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada.
MIOVSKÝ, M. et al. Návrh doporučené struktury minimálního preventivního programu prevence rizikového chování pro základní školy. Vyd. 1. Praha: Klinika adiktologie, 1. LF UK v Praze a VFN v Praze ve vydavatelství Togga, 2012. 100 s. ISBN 978-80-87258-74-3.
Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm
SZÚ školní informační kanál
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
Aktivní účast v seminářích.
Oborového portfolium
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
Active participation in seminars.
Portfolio
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
1. Implementace podpory zdraví a prevence rizikového chování do průřezových témat do školního kurikula na základních a středních školách.
2. Základní východiska a obecné postupy při koncipování projektů zaměřených na oblast zdravotně a sociálně preventivní v úrovni ZŠ a SŠ i na mezirezortní bázi v regionu.
3. Materiální didaktické prostředky podle tematických oblastí.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.01.2022)
1. Implementation of health promotion and prevention of risky behavior into cross-sectional topics in the school curriculum at primary and secondary schools.
2. Basic starting points and general procedures for designing projects focused on health and social prevention at the level of primary and secondary schools and on an interdepartmental basis in the region.
3. Material didactic means according to thematic areas.