|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2022)
Přímá výuka Přednášky: 12h Cvičení: 12h
Nepřímá výuka Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 1h Samostudium literatury (za semestr): 10h Práce se studijními materiály (za semestr): 10h Plnění průběžných úkolů (za semestr): 30h |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2022)
Základní studijní literatura Douglas, K. M., & Jaquit, D. B. (2018). Engaging Learners Through Artmaking: Choiced-Based Art Education in the Classroom (TAB). New York: Teachers College Press. Onuscheck, M.; Marzano, R. J. & Grice, J. (2019). The new art and science of teaching art and music. Bloomington: Solution Tree Press. Fulková, M. (2008). Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H & H. Kitzbergerová, L., Makovský, M., Pastorová, M., Uhl Skřivanová, V., Šobáňová, P., & Vančát, J. (2019). Podkladová studie. Výtvarná výchova [online]. Dostupné z webových stránek Národního ústavu pro vzdělávání: http://www.nuv.cz/file/4302/ Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2021). In Opatřeni ministra školstvi, mladeže a tělovychovy, kterym se měni Ramcovy vzdělavaci program pro zakladni vzdělavani. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/56005/ Roeselová, V. a kol.(2000). Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah. Slavík. J., Nedělka, M., Valenta, J., Hník, O., Brücknerová K., & Dytrtová, K. (2015). Didaktiky expresivních oborů: tvorba a její reflexe ve výchově a vzdělávání. In Stuchlíková, I., Janík, T., Beneš Z., et al. (ed.), Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita. Šobáňová, P. (2019). Czech Art Education through the Lens of Empirical Research. In R. Hickman, J. Baldacchino, K. Freedman, E. Hall, & N. Meager (Eds.),The International Encyclopedia of Art and Design Education. https://doi.org/ 10.1002/9781118978061.ead118 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2022)
1. Diskursivní pojetí výtvarné výchovy s antropologickým pojetím kultury (Marie Fulková) 2. Autonomní pojetí výtvarné výchovy - Choiced-Based Art Education /Teaching for Artistic Behavior (Katherine Douglas a Diane Jaquit) 3. Aktuální proměna RVP ZV a G v oblasti Umění a kultura a oboru Výtvarná výchova 4. Efektivní výukové strategie ve VV |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2022)
Zápočet -aktivní účast v seminářích (min 75% účast) - prezentace seminární práce - pedagogického portfolia, které bude zaměřeno na reflexi současných trendů v didaktice výtvarné výchovy. Jeho koncepce bude vycházet z průběžných úkolů zadávaných v semináři. |