PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe z VV na ZŠ - OPNW1V116A
Anglický název: Continuous Art-Teaching Practice in Elementary Schools
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/6, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Prerekvizity : OPNW1V108A
Je prerekvizitou pro: OPNW1V123A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (03.02.2021)
Praxe seznámí studenty s konkrétním školním prostředím, s tím, jak strukturuje nároky na vyučující. Studenti projdou sitauacemi výuky výtvarné výchovy nejprve v pozici pozorovatele (náslechové hodiny), později ve spolupráci s fakultním učitelem v roli vyučujícícho. Samostatné vedení hodin probíhá ve spolupráci s fakultním učitelem av návaznosti na jeho plán výuky. Studenti se učí vystavět vyučovací hodinu v rámci tematického celku tak, aby dokázali ověřit vlastní vytčené cíle výuky. Praxe je zaměřena především na rozvíjení a upevňování základních dovedností, které jsou potřebné k přípravě, vlastnímu vedení a účinné reflexi vyučovacích hodin.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (03.02.2021)

HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005.

KITZBERGEROVÁ, L. Didaktika výtvarné výchovy. [online]. Praha: PedF UK v Praze, 2014. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: < http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/26_kitzbergova.pdf> Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007

ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově.

SARAH, Praha 1995. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994

SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (03.02.2021)

ÚNOR-BŘEZEN: 
koncepty vyučování výtvarné výchovy
obsahy a cíle vyučování
přípravy na vyučování, jejich význam a forma

BŘEZEN-DUBEN:
praxe ve školách; NÁHRADNÍ FORMY PRAXE

DUBEN-KVĚTEN:
analýza a evaluace odučených hodin; analýza a evaluace náhradních materiálů
žákovská práce jako prostředek výuky
příprava a realizace výstavy

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (03.02.2021)

Portfolio z praxe; prezentace a reflexe výsledků praxe; při trvání distanční výuky budou požadavky přizpůsobeny možnostem škol a studentů: záznamy z účasti na distnční výuce;+ náhradní formy vyučování; analýza realizovaných hodin ze záznamů 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK