PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výtvarná pedagogika v mezinárodním kontextu - OPNW1V115A
Anglický název: Art Pedagogy in International Context
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Prerekvizity : OPNW1V101A
Je prerekvizitou pro: OPNW1V119A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2019)
Obsahem kursu je seznámit studenty se současnými trendy v oblasti výtvarné výchovy (art education)v Evropě a širším mezinárodním kontextu. Jde především o evropský projekt vizuální gramotnosti(ENViL) a o kurikulární projekty a online platformy mezinárodních skupin, jichž se týmy z KVV účastnily. Cíl: Kurs povede k osvojení profesních kompetencí budoucích učitelů v oblasti práce se vzdělávacím obsahem ve vazbě na současné výtvarné umění a didaktické zpracování kulturních obsahů, představí oborové kompetence v mezinárodním kontextu. Předmětem zájmu se stává diskurz výtvarné pedagogiky ve vztahu k interkulturnímu vzdělávání, transkulturním a osobnostním přístupům ve vzdělávání, vizuální kultuře v době globalizovaných médií. Edukační projekty: Creative Connections Images and Identity Komunikační platforma: EnviL
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2019)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky

http://creativeconnexions.eu/cg/



Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky

 

Fulková, M., Tipton, T., Ishikawa, M. (2009), Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture).  International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234

Fulkova, M., Tipton, T.: Zde Jsem. Here I Am. In Mason, R., Buschkuehle, C.P. (Eds. (2013) Images & Identity. Educating Citzenship through Visual Arts. Bristol, Chicago: Intellect. ISBN 978-1-84150-742-2.

Fulková, M.: In-Between Space for Art and Education: Regimes of Visibility and Procedures of Expression. In Kettel, J. (ed.) :  Missing _Link. Űbergangsformen von Kunst und Pädagogik in der Kulturellen Bildung. Künstlerische Kunstpädagogik im Kontext. Oberhausen: ATHENA –Verlag, 2017. ISBN: 978-3-89896-650-4 Str. 123 – 132

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2019)

Zápočet

Studenti si založí portfolio "zajímavostí", archiv vizuálních a jiných inspirací, které mají potenciál pro didaktické zpracování v mezinárodním týmu kolegů - učitelů VV.

K zápočtu toto portfolio představí, je možno pracovat i ve skupinách.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK