PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Multimediální tvorba - OPNV3V006C
Anglický název: Multimedia
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNV4V033B
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (20.09.2019)
Kurz je zaměřený na realizaci vlastního autorského projektu. Předmět je koncipovaný jako tvůrčí dílna. Základem jsou tvořivé etudy a experimentální činnost v oblasti mutimediální tvorby. Student se v dílně seznámí se širokou škálou výtvarných přístupů, technických postupů a výrazových možností v kontextu s aplikací do výtvarné výchovy na různých stupních a typech škol. Cíl výuky: Porozumět principům a souvislostem multimédií v kontextu soudobé vizuální kultury. Prozkoumat možné aplikace těchto východisek ve výtvarné výchově. Nahlédnout a reflektovat pedagogické aspekty vlastního tvůrčího procesu. Pokusit se transformovat jedinečnou zkušenost do pedagogického výstupu. Student rozvíjí základní znalosti a dovednosti, které si osvojil v semináři bakalářského stupně formou samostatné práce nad uceleným autorským projektem. Student se orientuje v oblasti teorie elektronických médií a audiovizuální komunikace. Student rozvíjí vlastní kritické uvažování o uměleckém díle, jeho kontextech a obsahu. Student je schopen obsáhnout jednotlivé realizační kroky autorského projektu, naplánovat a určit časování realizace jednotlivých etap projektu (stanovení tématu, tematické skici, technické skici, konečný výstup). Student umí osvětlit i obhájit obsahovou i formální podobu vlastního projektu, vysvětlit základní cesty i principy řešení, navrhnout způsob prezentace své práce. Student je schopen převést tvůrčí zkušenost do návrhu pedagogického výstupu.
Literatura
Poslední úprava: Ing. Hana Straková (24.09.2019)

BENJAMIN W. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in: Benjamin, W.: Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon, 1979, str. 16 – 47.  
DVOŘÁK, T. (ed.) Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: VVP AVU, 2010. ISBN 978-80-87108-16-8 
FOSTER H, KRAUSSOVÁ R., BOIS Yve-Alain, BUCHLOH B., Umění po roce 1900. Praha: Slovart, 2015 ISBN 978-80-7391-975-7 
FLUSSER, V. Do universa technických obrazů, Praha: OSVU, 2001. ISBN 80-238-7569-8 
MANOVICH, L. Principy nových médií [online]. 2002: Dostupné z: http://www2.iim.cz/wiki/images/5/52/Manovich2-02i.pdf 
POSPISZYL, T. Asociativní dějepis umění. Poválečné umění napříč generacemi a médii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film). Praha: Tranzit, 2014. ISBN 978-80-87259-28-3. 208

Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).  
 
Studijní opory jsou umístěny na https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-1.html, v sekci STUDIUM
 

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (29.11.2021)

Témata přednášek předmětu
01. Zadání semestrálních prací.
02. Návštěva NaFilMu: Národního filmového muzea.
03. Animovaný film. 
04. Experimentální film..
05. Videoart

Témata cvičení předmětu
01. Bitmapová animace, program Adobe Photoshop, Freeware animator.
02. Návštěva NaFilMu: Národního filmového muzea.
03. Vektorové a bitmapové animace, program Adobe Animate.
04. Adobe After Effects.
05. Zpětný projektor, animace v realném čase. Cinegraf.
06. Diaprojektor, hra s diarámečky.
07. Zápočtový termín

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (20.09.2019)

zápočet

Požadavky k zápočtu: Portfolio ve formě ucelené prezentace. Aktivní účast na seminářích. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK