PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvíjení didaktických znalostí obsahu prostřednictvím videoklubu - OPNV3V003C
Anglický název: Videoclub - Development of Didactics Knowledge
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.04.2021)
Kurz je zaměřen na rozvoj profesního vidění studentů prostřednictvím rozboru videozáznamů hodin výtvarné výchovy. Jedná se buď o hodiny výtvarné výchovy odučené jiným učitelem, nebo hodiny, které studenti naplánují a realizují sami. Sledování videozáznamů umožňuje zaměřit se na výukové situace v jejich komplexitě. Prostřednictvím užívaného rámce umožňuje studentům zaměřit se na podstatné obsahové aspekty výuky jako jsou cíl výuky, učivo, tvorba významu, komunikace v hodině aj. Videoklub vychází z výukové praxe, je vhodným rozšířením praxí studentů. Je reflektivně pojatý, orientovaný na diskusi a kooperaci.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.04.2021)

Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 3 hodiny

Samostudium literatury (za semestr): 10 hodin

Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin

Plnění průběžných úkolů (za semestr): 30 hodin

Příprava na zápočet        10 hodin

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.04.2021)

KITZBERGEROVÁ, L. (2014) didaktika výtvarné výchovy. Praha: Pedagogická fakulta

NOVOTNÁ, M. (2019) Čeho si všímají studenti učitelství na videonahrávce hodiny výtvarné výchovy? Praha: Výtvarná výchova 59(1-2), s. 30-47

VONDROVÁ, N. et al. (2020) Video-interventions: Bridges between theory and practice in pre-service teachers´development. Praha: Karolinum Press

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.04.2021)

zápočet udělený na základě průběžně odevzdané práce

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK