PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika a management prezentace hudby - OPNU4H032A
Anglický název: Didactics and Management of Music Presentation
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (15.10.2020)
Cílem předmětu Didaktika prezentace hudby je seznámení s obsahem a formou koncertů a popularizačních hudebních programů pro děti a mládež. Student se seznámí s tím, jak koncerty a podobné akce připravit po stránce didaktické, hudební obsahové a formální i organizační. Tento předmět vytváří prostor pro tvůrčí nápady studentů. Cílem předmětu Management je seznámení s organizační, propagační a ekonomickou složkou koncertního života. Organizační, administrativní, právní, finanční a etické principy hudebního života a provozovací hudební praxe. Součástí předmětu je seznámení s hudební agentáží, nakladatelskou praxí, se základy autorského práva a ekonomiky. Aim of the course: How can one learn the relationship to music? How can we help someone who has no relationship with music to find it, break the barrier of obstacles and even mistrust, and develop that relationship and live it? And what are strong examples of when music can dramatically change human life? Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to familiarize with the organizational, promotional and economic components of concert life. Organizational, administrative, legal, financial and ethical principles of musical life and operating music practice. Part of the course is familiarization with music agency, publishing practice, the basics of copyright and economics.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (09.09.2022)
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 40 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 50 minut
Samostudium literatury (za semestr) 8 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 4 hodiny
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 14 hodin
Literatura
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (15.10.2020)

Drábek, V.: ABC výchovných koncertů, 1988.

KULKA, J. Psychologie umění. Praha: SPN 1990. ISBN 80-04-23694-4.

BARENBOIM, D. A Life in Music. Arcade Publishing, New York 2003.

ŠTILEC, J. Úvod do hudebního managementu. AMU : Praha, 2011.

HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. KANT 2010, s. 301, ISBN 9788074370083.

Autorský zákon.

Educational programs of Czech and world orchestras.

Allen, P.: Artist Management for the Music Business. Taylor & Francis Inc, ISBN: 9780815392668, 2018.

Levitin, Daniel: This is Your Brain on Music: Understanding a Human Obsession. Atlantic Books, ISBN 1843547163, 2008.

Thompson, William, Forde: Music, Thought, and Feeling: Understanding the Psychology of Music. Oxford University Press, ISBN-10 : 0195377079, ISBN-13 : 978-0195377071, 2008.

Broomhead, Paul: What is Music Literacy? Routledge, ISBN-10 : 1138299154, ISBN-13 : 978-1138299153, 2018.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK