Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (30.01.2019)
Pedagogická praxe oboru Sbormistrovství představuje aktivní spolupráci studentů s pedagogem při předmětu Sborový zpěv.
Pod vedením sbormistra mají studenti povinnost samostatně vést rozezpívání a části zkoušek, a tak aplikovat znalosti a
dovednosti nabyté při studiu ostatních hudebních disciplín (Příprava dirigentských výkonů, Hra partitur, Dirigentská praxe,
Hlasová výchova ve sboru). Praxe nabízí možnost zkoušet s velkým smíšeným sborem, sestaveným ze studentů oboru HV z
nižších ročníků. Kromě využití praktických disciplín klade nároky na kreativitu, interakci, komunikaci. Význam předmětu
spočívá v okamžité možnosti konzultace interpretační a dirigentské problematiky. Studenti se učí způsobu zkoušení, následně
diskutují o možnostech dirigentského řešení dané problematiky, vznášejí dotazy, navrhují vlastní způsoby řešení.
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (19.01.2020)
The teaching practice of the choir represents active cooperation of students with the teacher in the course Choir singing. Under the leadership of the choirmaster, students have the opportunity to apply the knowledge and skills acquired in the study of musical disciplines (Conductor Preparation, Sheet Music, Conductor Practice). Practice offers the opportunity to rehearse with a large mixed choir, composed of students of HV from both lower and upper grades. In addition to using practical disciplines, it places demands on creativity, interaction, communication. The importance of the subject lies in the immediate possibility of consulting interpretation and conducting issues. Students learn how to test, then discuss the possibilities of conducting solutions to the issue, raise questions, propose their own solutions.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (30.01.2021)
Předmět spadá pod sborové disciplíny, které nelze plnohodnotně vyučovat distančně. Cíl výuky – umělecká realizace sborové skladby - je možný jen v kolektivu v interakci se sbormistrem. Po souhlasu studijní proděkanky PedF je proto výuka přesunuta na dobu, kdy bude moci proběhnout prezenčně a bude možné ji uskutečnit například formou blokových soustředění. Během semestru jsou zadávány dílčí úkoly.
Literatura
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (31.01.2020)
KOLÁŘ, J.; ROB, J.; ŠTÍBROVÁ, I. Sborový zpěv a řízení sboru. 2. vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-556-6.
PECHÁČEK, S. Základy taktování. 2. vyd. Praha : PedF UK, 2003. ISBN 80-7290-137-0.
STAŠEK, Č. ABC začínajícího sbormistra. 1. vyd. Praha : Supraphon, 1981.
FEDOR, V.; VRCHOTOVÁ – PÁTOVÁ, J. Sborový zpěv a řízení sboru. 1. vyd. Praha – Bratislava : Editio Supraphon, 1969.
BROŽ, J.; KAŇÁK, Z. Základy dirigování. 1. vyd. Praha : Panton, 1982.